عصر بازار

رئیس هیأت مدیره بیمه دانا در جمع بیمه گذاران استان سیستان و بلوچستان

صنعت بیمه خود را در قبال پذیرش ریسک متعهد می داند

عصر اعتبار- رئیس هیأت مدیره بیمه دانا با اشاره به راهکارهای معمول در دنیا برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی گفت : اقدامات پیشگیرانه ، امداد رسانی و جبران خسارتهای ناشی از حوادث پس از وقوع با استفاده از تکنیک بیمه، سه راهکار مهم و اساسی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به شمار می روند .

صنعت بیمه خود را در قبال پذیرش ریسک متعهد می داند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر جعفری ، استفاده از ابزارهای مهم و کاهنده بروز حوادث نظیر جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه ، جلوگیری از ساخت وساز در مسیل رودخانه ها و گسل ها ، استفاده از کلاه و کمر بند ایمنی ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ... را از اقدامات پیشگیرانه به عنوان راهکار اول عنوان کرد و گفت : راهکار دوم مقابله با حوادث ، انجام اقدامات امداد رسانی و کمک رسانی به حادثه دیدگان در معرض خطر است که چنانچه این امر به موقع و از طریق بسیج همه امکانات انجام شود از شدت خسارات سنگین و جبران ناپذیر جلو گیری می کند و موجبات کاهش آثار مالی و جانی ناشی  از حوادث می شود .

    وی در ادامه خاطر نشان کرد : اقدامات پیشگیرانه و امداد رسانی توسط دولت ها انجام می شود و تقریباً درهمه جای دنیا به صورت یکسان عمل می گردد.

    دکتر جعفری با تأکید بر نقش صنعت بیمه در حمایت و رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت : راهکارسوم در مدیریت حوادث و بحرانها کاهش آثار روانی مخرب حوادث و بلایای طبیعی پس از وقوع حوادث از طریق جبران خسارتهای مالی است که می بایست با انتقال ریسک به شرکتها و سازمانهای تخصصی پذیرنده ریسک صورت پذیرد که این مهم دراکثر کشورهای دنیا توسط صنعت بیمه انجام می شود ولی متأسفانه در کشور ما همچنان هزینه های سنگین آن به دوش دولت است که بایستی همه آحاد جامعه به این باور برسند که فقط با ابزار بیمه می توان جبران خسارتها را در کوتاهترین زمان ممکن پس از وقوع حوادث انجام داد و بار سنگینی را از این طریق از دوش دولت برداشت .

    وی با اشاره به نقش بیمه تأکید کرد: شرکتهای بیمه با قبول ریسک های کلی وجزیی و توزیع آن بین آحاد مردم به عنوان بیمه گذار خود را در برابر بروز حوادث ، متعهد می دانند وخسارتهای وارده را جبران می کنند.و بدین طریق نه تنها موجبات آرامش خاطر صاحبان داراییها را فراهم ساخته ، بلکه در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی و ... ایفای نقش می کنند .

    دکتر جعفری در پایان اضافه کرد: با استفاده از سه راهکار مذکور می توان بسیاری از تهدید ها را به  فرصت تبدیل کرد و بحرانهای ناشی از حوادث را به خوبی مدیریت نمود .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی