عصر بازار

پرداخت خسارت ۶۰ میلیارد ریالی بیمه ایران به یک شرکت هواپیمایی

عصر اعتبار- بیمه ایران بابت منهدم شدن یکی از موتورهای هواپیمای ایرباس A ۳۰۰-۶۰۰، به یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی ۶۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت کرد.

پرداخت خسارت ۶۰ میلیارد ریالی بیمه ایران به یک شرکت هواپیمایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیربیمه های کشتی وهواپیمای این مجموعه با اشاره به اینکه این ششمین خسارت پرداختی این شرکت درسال جاری بابت بروز سوانحه هوایی است،افزود: اوایل سال جاری یک فروند هواپیمای ایرباس A 300-600 ایران به دلیل ورود جسم خارجی به درون یکی از موتورهایش، هنگام پروازدرکشور ترکیه دچار سانحه گردید.
    حمید رضا کاوه با اشاره به اینکه دراین سانحه موتورهواپیما خسارت کلی دیده و کاملا منهدم شد،افزود: بلافاصله پس از بروز این حادثه کارشناسان بیمه ایران بررسی های فنی را آغاز و میزان خسارت وارده به میزان 60 میلیارد ریال برآورد شد و آن را به ذینفعان پرداخت کردیم.
    مدیر بیمه های کشتی و هواپیمای بیمه ایران هنگام پرداخت این غرامت در محل شرکت هواپیمایی مذکور با بیان اینکه بازاریابی خدمت بسیار سخت تر از ارائه محصول است، تصریح کرد:بیمه ایران با سرمایه بالا و نیروی کارشناسی بی نظیر، سعی براقدام مناسب،متناسب و به موقع درهنگام بروز خسارت به بیمه گذاران خود دارد. کاوه افزود: به طور حتم مهم ترین رکن بازاریابی درصنعت بیمه بازاریابی خدمات بیمه ای است که ما بر آن تاکید داریم بر همین اساس در محل غرامت را به بیمه گذار پرداخت کردیم.
    وی درپاسخ به این سووال که به نظر می رسد میزان خسارات هوایی در ایران از استاندارد جهانی بالاتر است، ادامه داد: میزان خسارات و حوادث هوایی درایران بالاتر از استاندارد جهانی نیست و تفاوتی با آن ندارد.
    وی درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه بیمه ایران به منظور ارزیابی ریسک های هوایی به چه طریق عمل می کند، اضافه کرد: دربحث ارزیابی ریسک های هوایی ازنقطه نظرات کارشناسان داخلی و اروپایی مجرب استفاده می کنیم وکارشناسان دراین سیستم به صورت دوره ای از سایت های هوایی و موارد بیمه شده بازدید کرده و آخرین اطلاعات را به این مجموعه منتقل می کنند. کاوه تصریح کرد:به طور حتم کیفیت خدمات بیمه ای ،زمان ارائه وچگونگی ارزیابی ریسک هنگام صدور بیمه نامه و ارزیابی خسارت هنگام بروز حوادث با ارائه دهنده این خدمات رابطه تنگاتنگی داشته و این فقط تنها در این صنعت بیمه وجود دارد و درهیچ صنعت دیگری دیده نمی شود.
    به گفته وی خدمات بیمه ای غیرملموس،غیر قابل ذخیره شدن و غیر قابل تفکیک است و بین ارائه دهنده خدمات و دریافت کننده آن همیشه یک رابطه مستقیم و بدون واسطه وجود دارد از این رو این صنعت با هیچ صنعت دیگری قابل قیاس نیست و دراین زمینه بر تمامی آن ها برتری دارد.
    وی درپاسخ به این سووال که بیمه ایران چند درصد از ناوگان هواپیمایی را تحت پوشش خدمات بیمه ای خود دارد،گفت: به دلیل رعایت استانداردهای بازار و ارائه مناسب خدمات و پوشش حداکثری ریسک های هوایی خدمات ما مورد توجه و استقبال اکثر شرکت های هواپیمایی است درهمین راستا هم اکنون بیش از 70 درصد ناوگان حمل ونقل هوایی کشور تحت پوشش خدمات بیمه ای بیمه ایران هستند.
    وی ادامه داد:برای جذب این بازار تمامی اتفاقات حوزه هوایی درایران و جهان را رصد کرده و با کم و کیف درخواست های مشتریان آشنا هستیم از این رو بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به بیمه گذاران عرضه می کنیم.
    به گفته وی درست است که بیمه گران استاندارد بازار را تعیین می کنند اما بازار براساس رفتار منطقی خویش حرکت می کند برهمین اساس ما خدمات هوایی را متناسب با ریسک های روزکه تعیین کننده نیز هستند پوشش می دهیم از این رو مورد وثوق شرکت های هواپیمایی قرارداریم.
    به اعتقاد وی مشتریان صنعت بیمه آگاه ، دقیق و متوقع هستند آنان همچنین قرارداد دائمی و عهد برادری با هیچ شرکت بیمه ای نداشته از این رو اگر نتوانیم به آنان سرویس مناسب نیاز هایشان ارائه کنیم به طوریقین بازارخود را از دست خواهیم داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی