عصر بازار

بیمه بخشی از غرامت ۴۸جانباخته گلستانی فاجعه منا را پرداخت کرد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه ایران استان گلستان از پرداخت مرحله نخست غرامت ۴۸ تن از جانباختگان حادثه منا به خانواده ها خبر داد و گفت: خانواده یکی از مفقودان این فاجعه هنوز خسارت را دریافت نکرده است.

بیمه بخشی از غرامت ۴۸جانباخته گلستانی فاجعه منا را پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا عموزادی خلیلی اظهار داشت: براساس تعهد بیمه ایران به خانواده هر یک از جانباختگان فاجعه منا 550 میلیون ریال غرامت ناشی از فوت پرداخت می شود که مرحله نخست آن به مبلغ 250 میلیون ریال انجام شد.
    وی بابیان اینکه مبلغ اولیه پرداختی جهت هزینه های تدفین و برگزاری مراسم عزاداری بود، افزود: بقیه رقم غرامت نیز پس از انجام مراحل قانونی و انحصار وراثت، طی یک مرحله به خانواده جانباختگان فاجعه منا پرداخت خواهد شد.
    عموزادی خلیلی با تسلیت به خانواده جانباختگان این فاجعه اضافه کرد: برخی حجاج گلستانی علاوه بر بیمه کلی، مشمول دو طرح دیگر بیمه ایران (بیمه تکمیلی) نیز بودند که در طرح اول تا سقف 300 میلیون ریال و درطرح دوم تا سقف 600 میلیون ریال به خانواده این جانباختگان پرداخت می شود.
    وی به آماری در این خصوص بدلیل پراکندگی و قرارداد با نمایندگی های مختلف بیمه ایران اشاره نکرد، اما تصریح نمود: مبالغ فوق علاوه بر میزان غرامت کلی است که توسط بیمه به خانواده جانباختگان پرداخت می شود.
    مدیر کل بیمه ایران استان گلستان یادآور شد: براساس اطلاعات بدست آمده تاکنون تعدادی از خانواده جانباختگان فاجعه منا در استان، این خسارت را نیز دریافت کرده اند.
    در فاجعه غمبار منا که روز عید قربان در عربستان رخ داد و ملت های مسلمان را سوگوار کرد 464 حاجی ایرانی که در سرزمین امن الهی حضور داشتند، جان باخته و تعدادی نیز آسیب دیدند.
    این فاجعه باعث شد که هم اکنون یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت استان گلستان، این نگارستان اقوام ایران سوگوار 49 حاجی جان باخته از چهار کاروان اعزامی از شهرستان های گنبدکاووس، بندرترکمن و گرگان باشند.
    امسال حدود یکهزار و 800 گلستانی درقالب 13 کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به کشور عربستان اعزام شده بودند که براساس آخرین اخبار از 49 جان باخته این استان تاکنون پیکر مطهر 40 نفر آنان به کشور بازگشته و به خاک سپرده شده و هنوز از سرنوشت 9 حاجی دیگر این استان خبری نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو