عصر بازار

بسته ای برای تمام فصول اقتصاد

باید تصمیمات بزرگتری برای خروج از رکود گرفته شود

عصر اعتبار- کوروش پرویزیان می گوید: دولت باید برای خروج از رکود تصمیماتی بزرگتر از کاهش سپرده قانونی و افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها بگیرد.

باید تصمیمات بزرگتری برای خروج از رکود گرفته شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره شرایط لازم برای اجرایی شدن برنامه های خروج از رکود گفت:« شبکه بانکی پیش از اینها در مورد ضرورت برخی تصمیمات در حوزه پولی و تحریک تقاضا به دولت توصیه هایی کرده بود که اکنون شاهد تحقق برخی از این توصیه ها در قالب بسته سیاستی خروج از رکود هستیم».

    وی افزود: « مجموعه بانک های کشور اعم از دولتی و خصوصی در یک اتحاد استراتژیک و با هماهنگی مسئولان تأثیرگذار دولت تحت نظارت بانک مرکزی، مجموعه ای از راهکارها را برای نقش آفرینی شبکه بانکی در قالب کمک به اجرای سیاست های خروج از رکود پیشنهاد داده بود. بخشی از این پیشنهادها اکنون در برنامه ارائه شده توسط دولت برای تسریع خروج از رکود گنجانده شده است».

    مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد:« تمرکز اصلی پیشنهادهای ارائه شده توسط شبکه بانکی، کمک به تولید و مصرف داخلی بود خصوصا در حوزه خرید کالاهای تولید داخل. بنا بر این بسیار جای امیدواری دارد که دولت و مجموعه تصمیم گیران در قوه مجریه اکنون به ضرورت این حمایت توجه کرده و برنامه هایی را برای عملیاتی کردن این حمایت ها تدارک دیده اند».

    وی در تشریح پیشنهادهای ارائه شده توسط شبکه بانکی به دولت گفت:« از جمله پیشنهادهای ما پرداخت بخشی از بدهی های دولت به بانک ها بود. در صورت پرداخت این بدهی یا دستکم بخشی از آن، بانک ها می توانند تسهیلات بیشتری پرداخت کنند. اکنون اما در بسته پیشنهادی دولت تلاش شده با کاهش نرخ سپرده قانونی به منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات کمک شود».

    عضو سابق شورای پول و اعتبار درباره میزان اثربخشی کاهش نرخ سپرده قانونی گفت:« به هر حال این اقدام می تواند حکم کورسویی از امید داشته باشد تا قدری به ایجاد رونق کمک کند».

    پرویزیان در عین حال تأکید کرد:« امیدوارم تصمیمات بزرگتری گرفته شود خصوصا در حوزه سیاست های پولی و بانکی. از جمله این تصمیمات می تواند حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز باشد تا رانت های ناشی از نرخ های چندگانه از بین برود».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی