عصر بازار

مدیرعامل تامین اجتماعی:

قطع بیمه ۵۲ هزار فردی که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از بیمه شدگان داریم بیمه ۵۲ هزار فردی که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند و در واقعیت اینچنین نبود قطع شد.

قطع بیمه ۵۲ هزار فردی که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تقی نوربخش در جریان بازدید خبرنگاران از بیمارستان شهدای کارگر تامین اجتماعی در یزد ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح پایلوت الکترونیکی شدن نسخ بیمه‌شدگان این سازمان گفت: این اقدام در گذشته دو بار دیگر در دست انجام بوده اما موفق نشده است.

    وی ادامه داد: در سال 88 حدود 18 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده اما نتیجه آن تعدادی وسایل مستعمل بوده است این طرح برای بیماران تسهیلاتی ایجاد می‌کند از جمله اینکه نیاز به تهیه داور تنها از یک داروخانه نیست. ضمن اینکه برای سازمان نیز امکان مدیریت کنترل هزینه و جلوگیری از سوء استفاده در مورد نسخ درمانی را دارد.

    مدیر عامل تامین اجتماعی در خصوص جایگزینی سیم‌کارت به جای دفترچه‌های درمانی نیز گفت: تا به حال تصمیم ما بر این موضوع است که داده‌های درمانی بیماران بر روی سیم‌کارت به جای دفترچه بیمه ذخیره شود و طبیعی است که ما در این اقدام از مجموعه رایتل که مربوط به سازمان خودمان است استفاده کنیم اما تحویل سیم‌کارت به بیمه شدگان هیچ هزینه‌ای برای آنها نخواهد داشت.

    نوربخش افزود: این داده‌ها باید در یک مدیا ذخیره شود ضمن اینکه شرکت رایتل ورشکسته نیست و ما تلاش می‌کنیم با ابزارهای مالی مختلف آن را به اپراتور اول کشور تبدیل کنیم.

    وی همچنین گفت: در مورد کارت هوشمند ما کارت سلامتی می‌خواهیم که جایگزین دفترچه شود و بحث ما در مورد راه‌حل‌های این کار است که ممکن است استفاده از سیم‌کارت باشد. مشکل ما این است که زیرساخت فناوری اطلاعات بدون قطعی و به صورت پایدار وجود داشته باشد.

    مدیر عامل تامین اجتماعی همچنین از قطع بیمه تامین اجتماعی 52 هزار فردی خبر داد که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند اما در واقع اینطور نبود. ما اطلاعات کلیه بیمه شدگان را بر اساس تفاهمنامه‌هایی با ثبت‌احوال، ثبت اسناد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها داریم و این اطلاعات دائما آنلاین می‌شود ما بر اساس قانون این افراد را جریمه می‌کنیم. به طور مثال فردی خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده که 148 اتومبیل به ارزش 15 میلیارد تومان دارد.

    نوربخش تصریح کرد: بر اساس مواد قانونی 97 و 98 تامین اجتماعی هر فردی که به استناد اسناد و گواهی‌های خلاف واقع یا با توسل به عناوین تقلبی از مزایای تامین اجتماعی استفاده کند یا موجبات استفاده افراد خانواده خود یا اشخاص ثالث را فراهم سازد به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر هزینه وارده و در صورت تکرار حبس جنحی از 61 روز تا 6 ماه محکوم می‌شود.

    وی همچنین در خصوص بدهی قطعی تجمیعی کارگاه‌های غیردولتی نیز گفت: این رقم حدود 6 هزار و 307 میلیارد تومان است و بدهی برآوردی نیز حدود 3 هزار و 950 میلیارد تومان است که در سال جاری حدود 2 هزار میلیارد تومان آن وصول شد. بدهی کارگاه‌های دولتی نیز حدود هزار میلیارد تومان است که البته 18 ماه برای پرداخت آن فرصت دارند.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره طرح پرداخت متمرکز مستمری نیز اشاره کرد در این طرح برای هیچ فرد مستمری بگیر سازمان مشکلی بوجود نمی‌آید و بر اساس زمانبندی‌های انجام شده تمامی مستمری‌بگیران از اسفند سال جاری در بازه زمانی 20 تا 27 حقوق خود را دریافت می‌کنند و از آن زمان به بعد زمان پرداخت حقوق انها ثابت می‌شود.

    نوربخش همچنین در خصوص ویژگی‌های استان یزد تصریح کرد: این استان از حیث بیمه‌ای 2 ویژگی دارد که یکی از آنها ظریف نفوذ بیمه‌ای 80 درصد است یعنی 80 درصد مردم این استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند. مزیت دیگر این استان مرکز ارجاع  منطقه جنوب غرب کشور است که باعث می‌شود که بیش از 30 درصد از مراجعه کنندگان به بخش‌های درمانی تامین اجتماعی در این استان از استان‌های دیگر باشند.

    وی افزود: بنده در سال 72 در تامین اجتماعی استان یزد بودم که در فضایی مستهلک و کوچک با 30 تختخواب و بیمارستانی در وسط بیابان خدمات درمانی داشتیم. در سال 75 کار احداث این بیمارستان به پایان رسید و البته بعدها گسترش پیدا کرد.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ما به دنبال راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در این استان هستیم چرا که آمار بیماری سرطان در استان یزد درصد بالایی دارد و از سویی دیگر نیروی متخصص پزشک نیز حضور دارند. کلنگ احداث این بیمارستان تا پایان سال جاری زده خواهد شد و از مشاوران کشورهای آلمان و کره نیز استفاده می‌کنیم.

    نوربخش همچنین به بحث‌های درمانی نیز اشاره کرد حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه دارویی داریم که در مورد 2 هزار و 960 قلم داروی فارماکوبه است. از این رقم 70 درصد آن مربوط به 190 قلم دارو و 30 درصد مربوط به 21 قلم داروست. اولین هزینه ما مربوط به هورمون رشد، دومین هزینه مربوط به یک قلم داروی سرطان و سومین هزینه مربوط به پن انسولین است که از خارج از کشور وارد می‌شود.

    وی در پایان گفت: 52 هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی از بین 40 میلیون کل بیمه شدگان با بیماری‌های خاص و غیرخاص، 600 میلیارد تومان هزینه دارویی برای سازمان ایجاد می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی