عصر بازار

نرخ سود بانکی را بازار تعیین کند

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت:برای تنظیم نرخ سود بانکی ورود دولت به این بحث کارایی لازم راندارد و بازار باید این نرخ را مشخص کند..

نرخ سود بانکی را بازار تعیین کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس علی ابونوری در خصوص سیاست های مالی و پولی دولت گفت: سیاست های پولی کارایی چندانی در مقابل سیاست های مالی ندارد چرا که درکاهش و تعدیل بهره موفق نبوده است.

    وی درادامه تعیین نرخ سود بانکی، اظهار داشت: برای تنظیم نرخ سود بانکی ورود دولت کارایی لازم راندارد و نباید در این خصوص دخالت کند و بازار باید این نرخ را مشخص کند.

    این کارشناس اقتصادی تاثیر تعیین نرخ سود بانکی به صورت دستوری از سوی دولت را کوتاه مدت ارزیابی کرد و افزود:با تغییر نرخ ذخیره قانونی منابع مالی بانک ها قطعا بهبود پیدا میکند و این اقدام برای بهبود اقتصاد کشور موثر است.

    ابونوری با اشاره به تزریق منابع مالی به بخش های مختلف اقتصادی،گفت: دولت برای بهبود اقتصاد کشور باید منابع مالی رابا عدالت به بخش های مختلف صنعت و خدمات تزریق کند البته این امر نیز برای اصلاح اقتصاد کشور در کوتاه مدت موثر است.

    وی با اشاره به آزاد سازی منابع بلوکه شده و نقش آن در اقتصاد کشور اظهار داشت: تمام منابع بلوکه شده متعلق به دولت نیست و برخی از این منابع برای بانک ها و شرکت ها است.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دولت باید در این خصوص نقش نظارتی داشته باشد اگر این منابع به تولید تزریق شود شاهد بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهیم بود.

    ابونوری در پایان گفت: ورود دلارهای بلوکه شده به بازار در کوتاه مدت شرایط مطلوبی را به دنبال دارد اما در بلند مدت کارایی خود را از دست میدهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی