عصر بازار

قدیمی‌ترین مدیر بانکی ایران را بشناسید

عصر اعتبار- سید احمد طاهری بهبهانی که اخیرا، از سوی هیات‌داوران «همایش مدیر شایسته ملی»، در جایگاه مدیرعامل بانک سامان، به عنوان مدیر شایسته کشور برگزیده و معرفی شد، بیش از نیم قرن تجربه، در صنعت بانکداری را در کارنامه خود داردو از او به عنوان قدیمی ترین مدیر نظام بانکداری ایران یاد می شود.

قدیمی‌ترین مدیر بانکی ایران را بشناسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از امروزآنلاین، وی از سال 1391 در جایگاه مشاور عالی اجرایی هیئت ‌مدیره در امور بین ‌الملل و از سال 1392 به ‌عنوان مدیرعامل بانک سامان فعالیت داشته و پیش از آن در حوزه‌های مدیریتی، مشاوره‌‌ای و اجرایی مختلفی انجام وظیفه کرده است که مدیریت عامل بانک شارجه، مشاور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک اسلامی دبی، مدیرعاملی بانک سرمایه‌گذاری خارجی ایران و مدیرعاملی بانک اقتصاد نوین برخی از این مسئولیت هاست.
    سید احمد طاهری بهبهانی که در دوره ای از فعالیت های خود به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی شرکت پیمانکاری متالوژی نیز به کار اشتغال داشته،‌ فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شیراز است.
    تاریخ تولد سید احمد بهبهانی سوم آذر ماه 1312 شیراز است. او ضمن آشنایی با زبان های انگلیسی و عربی بخش عمده ای از سوابق کاری خود را در زمینه بانکداری حرفه ای ایجاد کرده است که علاوه بر موارد پیش گفته، عضویت کمیته مدیریت بانک اسلامی فیصل در قبرس (خرداد 73 تا اسفند 74)، مشاور خصوصی در امور مالی و بانکداری (خرداد 71 تا خرداد 73)، رئیس بخش موسسات مالی، بانک عمان (خرداد 69 تا خرداد 71)، مدیر اجرایی پروژه های انگلستان، بانک عمان (شهریور 66 تا خرداد 69)، مدیر کل مشتریان با ارزش دارایی بالا در امارات متحده عربی، بانک خاور میانه دبی (خرداد 65 تا شهریور 66) از جمله برخی از این سمت هاست.
    وی، از سال 1353 تاکنون در کنفرانس ها و سمینار ها متعددی نیز شرکت جسته، که اغلب این‌ها در راستای توسعه دانش حرفه ای، برای تعالی کیفیت شغلی و تحصیل تازه ترین دستاوردهای این حوزه بوده است.
    از جمله سمینارهای مورد بحث می توان به؛ کنفرانس های بانکداری اسلامی بین المللی در تهران، دبی و لندن، مدیریت جامع کیفیت، آژانس مشاوره مدیریت در انگلستان، سیستم های ارزیابی شغلی، در شرکت وایات واشنگتن، کنفرانس های Financial Times، لندن، دوره بانکداری بین المللی، بانک Midland، لندن، بخش آموزش خارجی (شهریور 44 تا تیر 45)، دوره های بانکداری بین المللی و داخلی، بانک ملی ایران، تهران، بخش آموزش و مدیریت، دانشکده بانکداری (فروردین 37 تا مرداد 42)، اشاره کرد.
    سید احمد طاهری بهبهانی، دوره تحصیلات دانشگاهی خود را از شهریور 1338 تا اردی بهشت 1341 در دانشکده ادبیات، دانشگاه شیراز طی کرد.
    تحولات رخ داده در بانک سامان در دوره مدیریت سید احمد بهبهانی، برخی از دستاوردهای نوین در حوزه بانکداری مدرن را در پی داشت. در یکی از نمونه های فوق، دکتر ولی الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به وی، از تلاش‌ها و همکاری‌های انجام شده توسط این بانک برای اجرایی شدن بهینه سامانه ملی چکاوک قدردانی کرد.
    سامانه ملی چکاوک در زمانی، حدود یک سال، با تلاش و همکاری بانک سامان و نظام بانکی عملیاتی شد و هدف از راه‌اندازی آن، تسهیل امور بانکی و پولی مردم و بهبود و رونق شرایط کسب و کار در کشور اعلام شده بود. این سامانه،‌ 12 خرداد 1394 در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و مدیران ارشد نظام بانکی به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.
    سید احمد طاهری، که در دوم دی ماه 1335 به استخدام بانک ملی ایران درآمد و تا سال 1344 در بخش داخلی و بین المللی شعبه مرکزی شیراز و شعبه سعدی تهران خدمت می کرد، همچنین مدیر عاملی گروه صنعتی، شرکت های قراردادی و پیمانکاری متالورژی، ساخت کارخانه های تولید فولاد، ذوب مس و گیاهان گندله سنگ آهن (خرداد 76 تا آبان 87) را نیز در سابقه کاری خود دارد.
    برخی از دیگر سوابق کاری مدیرعامل فعلی بانک سامان به این شرح قابل ذکر است:‌
    · معاون مدیر سندیکا ها و کارگزاری های بانکی در بانک خاور میانه مستقر در لندن (بهمن 62 تا دی 63)
    · مدیر عامل اجرایی بانک سرمایه گذاری خارجی ایران (آذر 58 تا فروردین 59)
    · بانک ملی ایران، مدیر منطقه انگلستان و مدیترانه و مدیر شعبه مرکزی لندن
    · عضو کمیته مدیریت بانک سرمایه گذاری خارجی ایران (آبان 57 تا فروردین 59)
    · بانک ملی ایران، مدیر منطقه خلیج فارس که 19 شعبه این بانک را تحت پوشش خود داشت (مرداد 46 تا آبان 57)
    · مدیر عامل شرکت اعتماد در کویت، یک شرکت مالی با مشارکت بانک ملی ایران و سهامداران برجسته محلی برای به کارگیری ایرانیان کویت و تسهیل نقل و انتقالات پولی آنها. (مرداد 46 تا آبان 49)
    · معاون مدیر منطقه بانک ملی ایران، شعبه استان خوزستان در اهواز (مهر 45 تا مرداد 46)
    · مدیر کل بانک ملی شارجه (فروردین 75 تا خرداد 76) -

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی