عصر بازار

دادستان کل کشور تاکید کرد

لزوم همکاری نظام بانکی با پلیس برای پیشگیری از پولشویی

عصر اعتبار- دادستان کل کشور گفت: نظام بانکی برای پیشگیری از پولشویی با پلیس همکاری کند.

لزوم همکاری نظام بانکی با پلیس برای پیشگیری از پولشویی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نشست معاونان عملیات پلیس آگاهی ستاد ناجا گفت: پلیس آگاهی در سراسر کشور مسئولیت پیگیری جرم و مجرم را دارد که می‌توان گفت بازوی توانمندی برای سیستم قضایی کشور محسوب می‌شوند.

    وی ادامه داد: پلیس آگاهی نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت و کشف جرم در جامعه دارد. همچنین همکاری بسیار خوبی بین پلیس آگاهی و دستگاه قضایی وجود دارد. باید گفت برای برخورد با جرایم سازمان یافته، قاچاقچیان و سارقان حرفه‌ای هیچگونه آتش‌بسی وجود ندارد و همواره برای پلیس و دستگاه قضایی ایجاد امنیت در جامعه و برخورد با مجرمین در دستور کار قرار دارد.

    دادستان کل کشور با بیان اینکه در علوم جنایی در رابطه با ابزار علمی کشف جرم گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است، گفت: بنای قوه قضاییه آن است که با مجرمین برخورد عبرت‌آمیز داشته باشد.

    رییسی اظهار کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی باید فعالیت آگاهی استانداردسازی شود و گام‌هایی رو به جلو برداشته شود؛ چرا که مجرمینی در فضای مجازی در حال سوءاستفاده هستند و پلیس باید چنین تجهیزاتی را پیدا کند که در مقابله با چنین سوءاستفاده‌هایی به صورت فعال عمل کند.

    دادستان کل کشور با اشاره به جرم پولشویی گفت: جرمی به نام پولشویی وجود دارد که نتیجه پول‌های کثیفی است که از طریق قاچاق کالا در سیستم مالی کشور جابجا می‌شود. مجرمین و قاچاقچیان این پول‌های کثیف را داخل پول‌های پاک قرار می‌دهند که همکاری بانک‌ها و وزارت اقتصاد و دارایی در این راستا با پلیس جهت جلوگیری از پولشویی و شناسایی حساب‌هایی که پول‌ها در آن قرار دارد بسیار مهم است.

    دادستان کل کشور ادامه داد: پلیس در رابطه با کشف علمی جرم گام‌هایی برداشته است اما باید اقدامات بیشتری در این راستا صورت بگیرد. امیدواریم این نشست‌ها به امنیت عمومی بیشتر کمک کند، البته باید گفت که پیگیری جرایم مهم و کلان نباید ما را از پیگیری جرایم خرد باز دارد. گاهی یک جنایتی انجام می‌شود و می‌گوییم چون خرد است نباید پیگیری شود در حالی که توصیه این است که اگر به جرایم خرد رسیدگی شود امنیت در جامعه ایجاد خواهد شد. احساس امنیت در جامعه در پیگیری تمامی جرایم خرد و کلان است.

    وی ادامه داد: امروز حضور پلیس و اقدامات دادستان های ما باعث شده شرایط برای مجرمین ناامن شود، اما باز هم این اقدامات کافی نیست و باید گام‌های بهتر و بیشتری برداشته شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی