عصر بازار

مشتری‌سازی برای خانه‌های نقلی!

عصر اعتبار- با افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن به ۷۰ میلیون تومان در تهران، بازار فروش آپارتمان‌های نقلی –کوچک متراژ‌های ۵۰ متری- به‌زودی با تقاضای موثر روبه‌رو‌ خواهد شد.

مشتری‌سازی برای خانه‌های نقلی!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌ها درباره قدرت وام جدید که از دی ماه امسال در فرابورس آماده پرداخت می‌شود، نشان می‌دهد این تسهیلات حدود 20 مترمربع قدرت خرید برای متقاضیان ایجاد می‌کند که به این ترتیب نزدیک به نیمی از بهای فروش آپارتمان‌های 50 متری و کمتر را پوشش خواهد داد.

    اقساط ماهانه بازپرداخت این تسهیلات نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده که امکان پرداخت آن برای مستاجرهایی که در حال حاضر ماهانه حداقل 700 تا 800 هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت می‌کنند، وجود دارد. اقساط وام 70 میلیونی که از ترکیب 60 میلیون وام خرید و 10 میلیون وام جعاله اوراق مسکن از طرف بانک مسکن پرداخت می‌شود، ماهانه یک میلیون و 40 هزار تومان تعیین شده است. این میزان قسط تسهیلات مسکن در شهر تهران با توجه به متوسط اجاره‌بهای مسکن و همچنین سطح دستمزدها، تاحدودی در استطاعت میان درآمدها قرار دارد. به نظر می‌رسد با توجه به سطح فعلی قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن که حدود 70 تا 73 هزار تومان در هر فقره در نوسان است، متقاضیان مصرفی مسکن می‌توانند با خرید این اوراق از ماه آینده، برای خرید مسکن اقدام کنند. برای دریافت 70 میلیون تومان تسهیلات، به خرید 140 فقره اوراق 500 هزار تومانی نیاز است. با توجه به اینکه برای پرداخت این تسهیلات، سقف و محدودیتی به لحاظ حجم و تعداد وام، وجود ندارد، به هر اندازه که متقاضی وجود داشته باشد، کشش تامین مالی آنها از ناحیه بانک مسکن وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی