عصر بازار

قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه:

ورود موسسات اعتباری به سیستم بانکی مناسب ترین راه برای جلوگیری از پولشویی است

عصر اعتبار- قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه بر سالم سازی سیستم بانکی و پولی کشور در آستانه برداشته شدن تحریم ها تاکید کرد.

ورود موسسات اعتباری به سیستم بانکی مناسب ترین راه برای جلوگیری از پولشویی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، محمدرضا مروجی با اشاره به قطع بودن ارتباط بانکی کشور با سیستم جهانی در چند سال گذشته، اظهار کرد: طی این مدت پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه رصد منشاء پول در سطح دنیا حاصل شده است.
    وی با اشاره به اینکه امکان رصد منشاء پول تنها در اختیار بانک ها است، گفت: این مساله می تواند منجر به جلوگیری از فساد و بعضا فجایعی همچون اقدامات ترویستی شود، همانند آنچه از سوی داعش برای بمب گذاری در ایران برنامه ریزی شده بود و خوش‌بختانه سیستم بانکی طی روزهای اخیر توانست با رصد منشاء پول واریز شده به حساب برخی افراد، از آن جلوگیری کند. 
    مروجی با اشاره به پیاده سازی سیاست های مبارزه با پول شویی در کشور، اظهار امیدواری کرد: پس از رفع تحریم ها و ارتباط دوباره با سیستم بانکی با خارج از کشور، هیچ گونه شبهه ای در سلامت پولی کشور وجود نداشته باشد.
    وی بر اصرار بانک مرکزی در مجوز دار شدن موسسات مالی و اعتباری صحه گذاشت و تاکید کرد: ورود این موسسات به سیستم بانکی، جمع آوری اطلاعات و رصد منابع پولی کشور را تسهیل کرده و مناسب ترین راه برای جلوگیری از پولشویی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی