عصر بازار

با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان صورت گرفت

هشدارهای رئیس پلیس فتا استان البرز درباره خریدهای الکترونیکی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا استان البرز با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان هشدار داد که در زمان انجام خریدهای الکترونیکی، مسائل امنیت مالی را رعایت کنند.

هشدارهای رئیس پلیس فتا استان البرز درباره خریدهای الکترونیکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، یزدان نیکنام اظهار داشت: با توسعه‌های الکترونیکی و ورود شیوه‌های جدید خرید و فروش، افراد سودجو نیز تلاش دارند تا از این فضا برای کلاهبرداری‌ها و اقدامات مجرمانه مالی خود سوء استفاده کنند.

    وی افزود: متاسفانه در برخی اوقات شاهد هستیم که بی‌اطلاعی، ناآگاهی و بی‌احتیاطی‌های شهروندان فرصت لازم را در اختیار کلاهبرداران و مجرمان قرار می‌دهد و موجب می‌شود که مجرمان به اهداف خود دست‌ یابند.
    این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: توصیه‌های لازم بارها از سوی رسانه‌ها و نیروی انتظامی به مردم ارائه شده و اگر آنها این موارد را رعایت کنند، کمتر به دام کلاهبرداران می‌افتند.
    نیکنام افزود: یکی از موارد مهمی که در خریدهای الکترونیکی، مردم باید مورد توجه قرار دهند این است که هرگز کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و فقط خودشان اقدام به پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های (POS) کنند.
    وی بیان داشت: تغییر مرتب و زمان‌بندی شده رمز عبور کارت‌های بانکی از جمله اقداماتی است که شهروندان باید انجام دهند، ضمن اینکه هرگز نباید از کارت‌‌های بانکی که متصل به چند حساب و همچنین دارای اعتبار زیاد است، برای اینگونه خریدها استفاده کنند.
    رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: بر اساس گزارش‌هایی که در اختیار داریم، برخی از شهروندان در زمان خریدهای الکترونیکی از دستگاه‌های (POS) از فروشنده قبض رسید دریافت نمی‌کنند که همین امر فرصتی برای کلاهبرداران است.
    نیکنام ادامه داد: این در حالی است که خریداران باید قبض‌ رسید خود را از فروشنده دریافت کرده و حداقل یک هفته آن را در نزد خود نگهداری کنند.
    وی اظهار داشت: در خرید‌ اینترنتی نیز توصیه پلیس فتا این است که تحت هیچ شرایطی از سایت‌های غیرمجاز و غیررسمی خریدی از سوی شهروندان انجام نشود.
    رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه نظارت بر سایت‌های خارجی در بسیاری از موارد سخت و حتی غیرممکن است، گفت: توصیه پلیس فتا این است که مردم از سایت‌های خارجی خریدهای اینترنتی نداشته باشند و در صورت اجبار، با آگاهی کامل نسبت به سابقه و پیشینه این سایت‌ها، خرید خود را انجام دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی