عصر بازار

عصر اعتبار نفوذ ارتباطی بانک ها را بررسی می کند

رشد ۸ درصدی تراکنش های ناموفق

عصر اعتبار- هرچند که صنعت بانکداری کشورمان در تلاش است تا بانکداری الکترونیک را از درگاه های ارتباطی رونق داده و نفوذ ابزار های ارتباطی را بیشتر سازد، اما نظام پرداخت الکترونیک ایران در آذر ماه امسال با رشد ۸ درصدی تراکنش های ناموفق روبه رو شد.

رشد ۸ درصدی تراکنش های ناموفق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار تراکنش ناموفق سیستمی، تراکنشی است که از دید شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، نتوانسته ارتباط مشتری را با مرکز برقرار کند. این تراکنش ها شامل خطاهای صادرکننده شتاب، خطاهای شاپرکی و خطاهای پذیرندگی است.
    شاخص میزان تراکنش های معوق رخ داده در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی و روند آن در طول زمان، یکی از شاخص هایی به شمار می رود که بر کیفیت انجام عملیات و رضایت از شبکه پرداخت اثر گذار است. لذا می بایست تعداد تراکنش های معوق به کل تراکنش ها، روندی کاهشی داشته باشد.  بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) طی آذر ماه سال جاری در شبکه پرداخت معادل 814.784.845 تراکنش صادر کرده که معادل 160.150 تراکنش های معوق و یا ناموفق بوده است. این میزان تراکنش معوق در مقایسه با 147.626 تعداد تراکنش معوق در آبان ماه سال جاری معادل 8.48 دردصد رشد داشته است . البته با نگاهی گذارا این رقم تراکنش معوق نسبت به کل تراکنش های صادر شده سهمی معادل 0.20 درصد را به خود اختصاص می دهند..
    قابل ذکر است که نتایج بررسی های به منظور پیگیری علت میزان افزایش تراکنش معوق و ناموفق حاکی از آن بوده  که تعداد 18.000 تراکنش معوق، متعلق به روز 30 آذر ماه است که شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در تنظیمات سوئیچ دچار مشکل شد.  این اشکال نیز نشات گرفته از تنظیمات جدید به جهت تغییر فرمولاسیون محاسبات کارمزدی ابلاغ شده توسط بانک مرکزی از تاریخ اول دی ماه به شمار می رود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی