عصر بازار

مدیرعامل بانک سپه:

تصویر جهان از اقتصاد و نظام بانکی ایران به روز می شود

عصر اعتبار- همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا تصویر ایجاد شده از اقتصاد و نظام بانکداری ایران را که در دوران تحریم شکل گرفته به تصویری واقعی و به روز تبدیل می کند.

تصویر جهان از اقتصاد و نظام بانکی ایران به روز می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در حاشیه دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با اعلام این مطلب افزود: همایش هایی از این دست می تواند علاوه بر روز رسانی اطلاعات بانک ها و فعالان اقتصادی کشورهایی اروپایی از خدمات ارائه شده توسط نظام بانکداری ایران، به برقراری ارتباط و گشایش اعتبارات اسنادی کمک کند.

    وی در خصوص مشکلات نظام بانکی در دوران پساتحریم تصریح کرد : بعد از حوادث سال 2006 و ورشکستگی تعدادی از بانک های بزرگ آمریکایی، نظام بانکداری بین المللی قوانین و مقررات سختگیرانه بر فعالیت بانکداری بین المللی حاکم کرد. این مقررات ناظر بر بسیاری از حوزه ها از جمله مبارزه با پولشویی و حاکمیت شرکتی است . در حوزه حاکمیت شرکتی نیز شفافیت عملکرد بانک ها و پاسخگویی آن ها ، تقویت کنترل های داخلی و مدیریت ریسک مورد توجه قرار می گیرد.
    مدیرعامل بانک سپه افزود : به این ترتیب از سال 2006 به بعد رعایت این مقررات سختگیرانه از سوی  بانک ها رایج و به یک وظیفه تبدیل شد اما بانک های ایرانی به علت تحریم های سال های اخیر اصولا منطبق با این قوانین و مقررات نیستند به عبارت دیگر نظام بانکی ایران با بانکداری الکترونیکی فاصله پیدا کرد و در نتیجه احتمالا اجرای بعضی از این الزامات به استانداردهای مورد نیاز در سطح حداکثری نرسیده است. از جمله این موارد هم می توان به افزایش سرمایه بانک ها ، ایجاد واحد نظام تطبیق، حاکمیت شرکتی و کنترل های داخلی اشاره کرد که در حال در دستور کار نظام بانکی کشور هم قرار گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی