عصر بازار

ظریف و وزیر تجارت استرالیا برای حل مشکلات بانکی بین دو کشور رایزنی کردند

عصر اعتبار- ' محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه و 'هون استیون سیوبو' وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا روز سه شنبه برای حل مشکلات بانکی بین دو کشور پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها رایزنی کردند.

ظریف و وزیر تجارت استرالیا برای حل مشکلات بانکی بین دو کشور رایزنی کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روابط تجاری و اقتصادی ایران و استرالیا در دوران پس از لغو تحریم ها و حل مشکلات بانکی به منظور توسعه بیشتر مناسبات اقتصادی و تجاری از محورهای رایزنی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران و وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا در این دیدار بود.
    استرالیا 12 اسفند ماه جاری به طور رسمی پس از اجرایی شدن برجام، تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو و اعلام کرد تجار و بازرگانان این کشور برای معاملات بالای 20 هزار دلار استرالیا (معادل 14 هزار و 436 دلار آمریکا) نیازی به مجوز ندارند و این شامل تجار ایرانی نیز می شود.
    ظریف و 'هون استیون سیوبو' در این دیدار برای گسترش روابط از جمله در زمینه مدیریت منابع آب، فن آوری های نوین کشاورزی، خطوط هوایی و ارتباطی میان دو کشور و استفاده از فن آوری های نوین برای صرفه جویی در آب رایزنی و حل مشکلات بانکی برای توسعه مناسبات را بررسی کردند.
    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت ارتباطی ایران به عنوان نقطه اتصال کشورهای جهان با منطقه آسیای مرکزی و قفقاز و افغانستان و ظرفیت های گردشگری کشورمان، از استرالیا برای سرمایه گذاری در این حوزه ها دعوت کرد.
    وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا نیز با اشاره به رفع تحریم ها علیه ایران، گفت استرالیا خواهان عادی سازی روابط با ایران و گسترش آن در حوزه های مختلف است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی