عصر بازار

واگذاری ۲۹.۶ هزار میلیارد ریال سهم دولتی در سال گذشته

عصر اعتبار- بالغ بر ۲۹.۶ هزار میلیارد ریال سهم دولتی در سال گذشته از طریق بورس، فرابورس و مزایده واگذار شده است.

واگذاری ۲۹.۶ هزار میلیارد ریال سهم دولتی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که با یکسال تمدید قرار بود سال 94، سال پایانی خصوصی سازی در کشور باشد، بررسی عملکرد دولت در سال گذشته نشان می دهد در این مدت 29هزار و 662میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده که از این میزان، 21 هزار و 50میلیارد ریال در بورس، 2 هزار و 415میلیارد ریال در فرابورس و 6 هزار و 196 میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است.
    همچنین از 29هزار و 662میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، 21 هزار و 777 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 5 هزار و 878 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 2 هزار و 7 میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.
    افزون بر این؛ از مجموع واگذاریهای سال گذشته 8 هزار و 846میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 20 هزار و 816میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.
    این گزارش می افزاید: بر این اساس و با توجه به عدم پایان واگذاریهای دولت در سال گذشته، خصوصی سازی و واگذاری سهام دولت در سال 95 هم دنبال می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی