عصر بازار

گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی استان مسندام عمان گفت:سوابق و تعاملات فرهنگی و اجتماعی میان ایران و عمان سبب شده برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تلاش شود و این تعامل ها گسترش می یابد.

گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از میزان، حامد بن محمد بن زمان بن کامل الرئیسی درحاشیه برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان در دیدار با دو نفرازسرمایه گذاران ایرانی بر رونق تعاملات تجاری دو کشور و ضرورت تحکیم روابط اقتصادی دو جانبه تاکید کرد.

    وی، با اشاره به تاریخ روابط ایران و عمان ادامه داد: امید می رود روابط اقتصادی این دو کشور همانند روابط سیاسی بیش از گذشته افزایش یابد و این سفر همراه با اتفاق های خوبی در حوزه اقتصادی و تجاری برای دو کشور باشد.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی ، عمان یکی از کشورهایی که می توان با آن تعاملات دو جانبه تجاری داشت و بسیاری از محصول ها و تولیدهای متنوع ایرانی ، مورد نیاز بازار عمان است.

    سید حمید کلانتری افزود: این کشور بازار مناسبی برای ارائه کالاهای هرمزگان با قیمت مناسب تر است.

    وی ابراز داشت: نشان حلال برای عمان بعنوان کشور حائز اهمیت است که تمام تولیدهای غذایی ایران دارای این نشان است.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون با بیان اینکه محصول های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند،افزود: برخی از تولیدهای ایران به اروپا رفته و سپس با نشان های اروپایی به کشور عمان بر می گردد.

    کلانتری ادامه داد: اتاق بازرگانی استان مستدام عمان می تواند با اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی های هرمزگان همکاری لازم را برای گسترش روابط داشته باشد.
    در این نشست، پیشنهادات ویژه ای از سوی دو نفر از سرمایه گذاران ایرانی که علاقمند به سرمایه گذاری در عمان هستند، ارائه شد.
    دومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با حضور سرمایه گذاران خارجی ازچین، ترکیه، کویت، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس و شماری ازسرمایه گذاران داخلی در بندرعباس برگزارشد.

    دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان صبح دوشنبه با حضور معاونان وزیران کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جمله از کشورهای چین ، ترکیه، کویت ، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس آغاز بکار کرد.

    برنامه بعد از ظهراین همایش هم علاوه بر افتتاح نمایشگاه تشکیل چهار کارگروه و پنل های تخصصی شامل بخش های صنعت و معدن ، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و عمران شهری، با هدف 100 فرصت سرمایه گذاری در بخش های یاد شده از سوی دستگاههای اجرایی برای شرکت کنندگان در این کارگروه ها بوده است .

    شرکت کنندگان در این همایش با حضور در میزگردهای تخصصی مورد علاقه خود که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بخشهای یادشده برگزار شد چگونگی راههای سرمایه گذاری را بررسی کردند.
    انعقاد تفاهم نامه ،بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی، خلیج فارس و همچنین منطقه آزاد قشم از برنامه های روز دوم این همایش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی