عصر بازار

نماینده رئیس جمهوری چین در لین شیا بر همکاری اقتصادی و گردشگری با قم تاکید کرد

عصر اعتبار- فرماندار و نماینده رئیس جمهوری چین در شهر «لین شیا» از اعلام آمادگی برای همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با شهر مقدس قم خبر داد و گفت: قراردادی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تجاری بین قم و لین شیا منعقد و به صورت جدی عملیاتی شود.

نماینده رئیس جمهوری چین در لین شیا بر همکاری اقتصادی و گردشگری با قم تاکید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «یوان یان جوانگ» عصر شنبه در نشست مشترک هیات تجاری شهر لین شیا کشور چین و اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قم خاطرنشان کرد: ما برای همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با شهر مقدس قم آماده هستیم و در دو ماه آینده نیز یک هیات بزرگ اقتصادی و فرهنگی برای بازاریابی، نیازسنجی و مذاکره بیشتر به قم می آیند.
    وی همچنین خواهان انعقاد تفاهم نامه میان قم و لین شیا در حوزه گردشگری شد و گفت: این آمادگی از طرف ما برای هرگونه همکاری در این عرصه با قم وجود دارد.
    یوان یان جوانگ اظهار کرد: ما در زمینه گسترش روابط دو جانبه اقتصادی، فرهنگی، توریستی و تجاری بین قم و لین شیا، سخن های زیادی گفتیم ولی هنوز عملیاتی نشده است و باید تفاهم نامه ها را عملی کنیم.
    وی گفت: یک تولید کننده چینی قرار است در منطقه سلفچگان قم یک هکتار زمین را خریداری و سرمایه گذاری کنند و از مسئولان استان می خواهم که هم ناظر تفاهم نامه باشند و هم همکاری لازم را با ایشان صورت دهند.
    رئیس هیات چینی در این زمینه بااشاره به موقعیت شهر لین شیا گفت: لین شیا در سال حدود 100 میلیارد یوان بودجه دارد و از نظر راه ارتباطی مانند جاده ها، راه آهن و مراکز علمی وضعیت بسیار ممتاز و خوبی قرار دارد.
    وی ادامه داد: لین شیا در گذشته دانشگاه نداشت ولی اکنون پنج دانشگاه بزرگ و مهم دارد که رشته های انگلیس و عربی و سایر زبان ها در آن تدریس می شود و دنبال این هستیم که رشته زبان فارسی را در این دانشگاه ها راه اندازی کنیم.
    وی گفت: جاده راه ابریشم شهر لین شیا نیز احیا می شود و این اقدام در وضعیت اقتصادی و تجاری این شهر تحول زیادی ایجاد می کند.
    یوان یان جوانگ خاطرنشان کرد: روز شنبه از چند کارخانه مواد غذای حلال قم بازدید کردیم و یک کارخانه آب نمک را نیز دیدیم که دستگاه های آن چینی بود و خیلی خوشحال شدیم.
    وی یادآورشد: شهر قم و لین شیا در زمینه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باید همکاری و تبادل بیشتر داشته باشد تا روابط بهتر، پایدارتر و صمیمی تری بین این دو شهر انجام شود.
    یوان یان جوانگ ادامه داد: ما در سال بین 300 الی 500 نفر گردشگر چینی را می توانیم به ایران و قم اعزام کنیم.
    هیات چینی روز گذشته برای انجام پاره ای مبادلات تجاری و اقتصادی وارد ایران شدند و امروز درقم حضور یافته و ضمن شرکت درنشست های مختلف از برخی صنایع تولیدی شهرک شکوهیه قم بازدید کردند.
    در سال 1393 شهر مقدس قم و لین شیای چین خواهر خوانده شناخته شدند.
    شهر مسلمان نشین لین شیا در جنوب غرب استان گان سو چین قرار دارد، فرمانداران شهر قم و لین شیا در مرداد ماه سال 1393 در استانداری قم با حضور سه نفر از مقامات رسمی دو طرف تفاهم نامه همکاری در زمینه فرهنگی و اقتصادی امضا کرده بودند.
    این تفاهم نامه برای تبادل تجربیات، تبادل فرهنگی و علمی و ایجاد شهرک های اقتصادی تنظیم و به امضای دو طرف رسیده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی