عصر بازار

فرمانده سپاه ناحیه اراک خبر داد:

پرداخت ۵۰میلیاردریال تسهیلات اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی در اراک

عصر اعتبار- فرمانده سپاه ناحیه اراک از پرداخت ۵۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی طی سال جاری در استان مرکزی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در این رابطه خبر داد.

پرداخت ۵۰میلیاردریال تسهیلات اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی در اراک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا رضایی اظهار داشت: سال گذشته 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سوی سپاه ناحیه اراک در این شهرستان پرداخت و در این راستا بیش از 170کارگاه تولیدی راه اندازی شد.

    وی افزود: برای سال جاری نیز 50 میلیارد ریال تسهیلات از سوی سپاه ناحیه اراک، شامل 30میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و 20میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی و بسته بندی در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود حداقل برای 500 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود.

    فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: در این رابطه پیش بینی می شود برای یک هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال و درآمدزایی ایجاد شود.

    رضایی بیان داشت: با وجود آن که امسال 50 میلیارد ریال برای تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شده اما تلاش داریم این میزان تا پایان سال به 100 میلیارد ریال افزایش یابد.

    فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به نوع فعالیت کارگاه های تولیدی تاسیس شده در سال گذشته گفت: این فعالیت ها عمدتا در حوزه تولید قارچ، پرورش مرغ، بلدرچین، تولید و بسته بندی زعفران، پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کوچک ایجاد شده است.

    رضایی بیان داشت: طی سال گذشته 20 تیم از سوی سپاه ناحیه اراک در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم و روستاهای این شهرستان اعزام شدند و پیش بینی می شود امسال پنج هزار نفر در شهرستان اراک در اردوهای جهادی حضور یابند.

    وی افزود: کارهای عمرانی و بازسازی مساجد و مدارس در روستاها و مناطق محروم، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم، زبان انگلیسی و مشاوره ازدواج از جمله اقدمات انجام شده توسط این تیم ها بود.

    فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: مقرر است طی سال جاری 35 تیم پزشکی توسط سپاه ناحیه اراک به مناطق محروم شهرستان اعزام شوند و 13 اکیپ متشکل از مهندسین کشاورزی نیز با حضور در روستاهای شهرستان به کشاورزان مشاوره ارائه دهند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی