عصر بازار

صنعت بیمه اروپا در انتظار برگزاری "برگزیت"

عصر اعتبار- حدود ۱۶ درصد از بیمه‌گران حاضر در لندن وابسته به دیگر کشورهای اروپایی به غیر از بریتانیا هستند که حدود ۹.۶ میلیارد پوند (۱۳.۸ میلیارد دلار) از حجم مبادلات را به خود اختصاص می دهند.

صنعت بیمه اروپا در انتظار برگزاری "برگزیت"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، صاحبان صنعت بیمه در اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که اگر شهروندان بریتانیا در 23 ماه ‍ژوئن (سوم تیر) به رفراندوم خروج این کشور رای مثبت دهند، شرکت های بیمه فعال در اتحادیه اروپا با تغییرات چشمگیری مواجه خواهند شد که آینده این صنعت را در هاله ای از ابهام فرو می برد.

    در این بیانیه مشترک که توسط "انجمن بین المللی بیمه لندن"، گروه بیمه "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان و شرکت بیمه "فیدلیز" منتشر شده، آمده است، حدود 16 درصد از بیمه‌گران حاضر در لندن وابسته به دیگر کشورهای اروپایی به غیر از بریتانیا هستند که حدود 9.6 میلیارد پوند (13.8 میلیارد دلار) از حجم مبادلات را به خود اختصاص می دهند.

    طبق این گزارش، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در بازار بیمه لندن بیشترین سهم را دارند.

    اکنون طبق این بیانیه، مدیران شرکت های بیمه نگرانند که اگر بریتانیا با رای مردم از اتحادیه اروپا خارج شود، سال ها زمان می برد که گفت وگوها برای ادامه همکاری نتیجه بدهد.

    از سوی دیگر، بسیاری از بیمه گران اروپایی سرمایه های زیادی را در دیگر کشورهای این اتحادیه به کار گرفته اند که خروج از این اتحادیه هزینه هنگفتی را به آنان تحمیل خواهد کرد. بدون شک پس از گذشت اندک زمانی، بیمه گران تصمیم به مهاجرت از بریتانیا می گیرند که این مسئله بازار بیمه در کل قاره اروپا را دستخوش تغییرات جدی می کند.

    "جیمی دیمون" رئیس بانک آمریکایی "جی پی مورگان" خطاب به کارمندان بریتانیایی گفت که اگر این اتحادیه را ترک کنید بدان معناست که شغل های کمتری در انگلستان باقی می ماند و فرصت های بیشتری در اختیار دیگر کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت.

    "جورج آزبورن" وزیر دارایی این کشور نیز که در کنار«دیوید کامرون» نخست وزیر، در مورد پیامدهای خروج کشورش از اتحادیه اروپا هشدار می داد، گفت: طی دو سال بعد از برگزیت، حدود نیم میلیون نفر کارشان را از دست خواهند داد و حتی ممکن است تا 800 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند.

    طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود. حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.

    در این گزارش آمده است که در طول سالیان گذشته سرمایه ها به بازار بیمه لندن سرازیر شده است و اکنون این خطر وجود دارد که آنان به دیگر کشورهای اروپایی سرازیر شود و در نتیجه مرکز بازار بیمه جهانی به کشورهای دیگر جهان منتقل می شود و دیگر نمی توان اروپا از به عنوان مرکز بیمه نام برد.

    حزب محافظه کار بریتانیا در انتخابات سال 2015 میلادی قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، برای خروج از اتحادیه اروپا، رفراندوم برگزار کند. این رفراندوم تکلیف ادامه عضویت بریتانیا را در اتحادیه اروپا مشخص خواهد کرد.

    به نوشته روزنامه های بریتانیا، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیز مایل است بریتانیا در درون اتحادیه اروپا باقی بماند و همین موضوع موجب خشم شماری از اعضای حزب محافظه کار شده است که می خواهند این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی