عصر بازار

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد:

بانک‌ها و واحدهای تولیدی بسترساز اقتصاد مقاومتی هستند

عصر اعتبار- فاز اول نخستین کارخانه ویتامینE (پودر ۵۰ درصدی طیوری و دامی) در خاورمیانه و پنجمین واحد تولید در دنیا با حمایت بانک مهر اقتصاد افتتاح شد.

بانک‌ها و واحدهای تولیدی بسترساز اقتصاد مقاومتی هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  مراسم افتتاح این کارخانه با حضور سید ضیاء‌الدین ایمانی مدیرعامل بانک مهر اقتصاد، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌ فقیه در استان گلستان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و بانک‌ها در شهرک صنعتی آق‌قلا در استان گلستان برگزار شد.

    مدیرعامل بانک مهر اقتصاد، در این مراسم با اشاره به استفاده از دانش بومی در راه‌اندازی این طرح ملی و منطقه‌ای، اظهار کرد: اجرایی‌شدن اهداف اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد است و شبکه بانکی کشور با در اختیار داشتن ابزارهای پولی و مالی نقش بسیار مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند.

    ایمانی حمایت از تولید و صنعت داخلی را رسالت اصلی بانک‌ها عنوان کرد و افزود: بانک‌ها و واحدهای تولیدی دو بال اقتصاد و بسترساز اقتصاد مقاومتی در کشور هستند و امیدواریم سیستم بانکی با همراهی بیشتر در این زمینه و با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران نقش موثری در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.

    وی ضمن قدردانی از تلاش مدیران کارخانه ویتامین E و شرکت داروسازی رشددانه برای حرکت در مسیر توسعه کشور، اظهار داشت: ایجاد چنین واحدهای تولیدی ضمن رشد تولید و عرضه، باعث جلوگیری از خروج ارز و مواداولیه و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، درآمدزایی، صادرات و رونق بازرگانی و بی‌نیاز بودن کشور می‌شود.

    ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد سال‌ها تجربه در اجرای بانکداری اسلامی دارد، افزود: تمامی ابعاد قوانین عملیات بانکداری بدون ربا در بانک مهر اقتصاد در حال اجراست.

    ایمانی تصریح‌کرد: اجرای بانکداری اسلامی ارتباط مستقیمی با اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، بنابراین چنانچه شبکه بانکی کشور در سیاست‌گذاری‌ها، طرح‌ریزی‌ها و توزیع منابع خود در راستای اهداف اقتصادی نظام حرکت کند، می‌تواند بسترساز اقتصاد مقاومتی باشد.

    وی گفت: رویکرد بانک مهر اقتصاد تقویت اقتصاد ملی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است و این بانک با به‌کارگیری تمام  ظرفیت‌های خود تلاش می‌کند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

    به گزارش ایسنا، پروژه‌ کارخانه‌ تولید ویتامین E که از پروژه‌های در دست احداث شرکت رشد دانه شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلاست یکی از طرح‌های ملی و منطقه‌ای محسوب می‌شود که در خاورمیانه برای نخستین بار کلید می‌خورد و این فن‌آوری از جمله تولیدات صنعتی است که بیشترین کاربرد را در تهیه‌ خوراک دام و طیور دارد. فن‌آوری تولید ویتامین E هم‌اکنون در اختیار معدود کشورهایی چون ژاپن، چین، آمریکا و سوئیس قرار دارد و ایران به‌عنوان هفتمین کشور دنیا توانسته به این فن‌آوری دست یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی