عصر بازار

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۱۴)

تاثیرات برجام بر صنعت بیمه قابل مشاهده است

عصر اعتبار- عبدالناصر همتی در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، در خصوص روند توسعه بازار بیمه اظهار کرد: بیمه همچون دیگر بازارها آنطور که باید نتوانسته در حد توان کشور رشد کند.

تاثیرات برجام بر صنعت بیمه قابل مشاهده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی با بیان اینکه، اینگونه نشست‌ها می‌تواند برای رشد و توسعه بازار بیمه کمک شایانی کند، افزود: متاسفانه در مجموعه بازارهای کشور تاثیر بیمه در حدود 10 درصد است، که طبق آخرین آمار 90 درصد ارزش افزوده بازارهای مالی توسط سیستم بانکی ایجاد می‌شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: کمتر از 6 درصد از سهم بازارهای مالی و ارزش افزوده به بیمه تعلق دارد و 2 درصد نیز از طریق بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته ثلث بازارهای مالی به بیمه تعلق دارد، گفت: اگر نتوانیم جهت رشد صنعت بیمه بازآفرینی کنیم بیشتر فشار مالی برعده بانک‌ها خواهد بود.

    همتی ادامه داد: باید بازار سرمایه، بانک‌ها و بیمه درکنار یکدیگر در جهت توسعه بازار مالی قدم برداشته شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تاثیرات برجام بر صنعت بیمه گفت: با رفع تحریم‌ها پتانسیل ویژه‌ای در راستای ایجاد فضای فعالیت برای شرکت‌های بیمه خصوصی به وجود آمده است.
    وی تاکید کرد:بیمه مرکزی در سال گذشته 14 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است به طوری که هم اکنون قرار است که 60 میلیون دلار بابت پتروشیمی ماهشهر  خسارت پرداخت کند.

    وی تصریح کرد: بر طبق قانون بخش خصوصی بین‌المللی 49 درصد از سهام یک شرکت را در اختیار داشته باشند که این موضوع می‌تواند به فضای رقابتی سالم در صنعت بیمه کشور کمک شایانی داشته باشد و این در حالی است که بعد از دستیابی به برجام موضوع بیمه نفتکش‌ها به طور کلی رفع شد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی