عصر بازار

جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری دویچه بانک آلمان به خاطر رشوه و تخلف در بازار جهانی فلزات

عصر اعتبار- دویچه بانک آلمان با مقامات آمریکایی توافق کرده تا در ازای پرداخت ۱۲۵ میلیون دلار جریمه پرونده تخلفاتش در دستکاری قیمت فلزات در بازار جهانی و پرداخت رشوه بسته شود.

جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری دویچه بانک آلمان به خاطر رشوه و تخلف در بازار جهانی فلزات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دویچه بانک آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور اخیرا با مقامات قضایی آمریکا در پرداخت 125 میلیون دلار  جریمه به خاطر تخلفاتش توافق کرده است. تخلفات دویچه بانک شامل پرداخت رشوه و دستکاری در قیمت فلزات در بازار بین المللی بوده است.

    دویچه بانک در تلاش است تا هرطور شده پرونده‌های تخلفات و رسوایی خود را جمع و جور کند.

    این بانک بزرگ‌ترین موسسه بانکی در آلمان بوده و بر اساس اسناد دادگاه به خاطر تخلفاتش در عربستان، امارات و چین قانون اقدامات مفسدانه خارجی فدرال آمریکا را نقض کرده است.

    شب گذشته دادگاه فدرال منطقه بروکلین در نیویورک از توافق دویچه بانک برای پرداخت این جریمه 125 میلیون دلاری خبر داده است.

    این تخلفات و پرداخت رشوه توسط تویچه بانک در سال‌های 2008 تا 2017 انجام شده و سخنگوی این بانک می‌گوید که مسئولیت آنها را می‌پذیرد.

    دویچه بانک در تلاش است تا پس از گذشت حدود 5 سال ضررده بودن را به سوددهی برسد و در قالب آن برخی فعالیت‌های اقتصادی خود را کنار گذاشته و 18 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کرده است.

    این بانک همچنین تلاش می‌کند تا وجهه خود در آمریکا را هم که به خاطر چندین مورد انجام تحقیقات در باره تعاملات آن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خدشه دار شده بود را بازیابی کند.

    بر اساس قوانین آمریکا موسساتی که در داخل این کشور فعالیت می‌کنند، حق پرداخت رشوه در هیچ کشور دیگری را هم ندارند که دویچه بانک این قانون را نقض کرده بود. درواقع طبق اسناد دادگاه دویچه بانک در طول فعالیت‌اش در عربستان و امارات به برخی افراد و مقامات رشوه داده است.

    دویچه بانک همچنین به یک قاضی دادگاه امور مالیاتی در ایتالیا رشوه پرداخت کرده و پرداخت‌های غیرمعمولی را هم به یک فرد چینی که با یک موسسه دولتی این کشور ارتباط داشته انجام داده است.

    این بانک همچنین متهم است که در بازار بین المللی فلزات با انجام برخی فعالیت‌های کلاهبردارانه قیمت گذاری را دستکاری کرده است. سال 2019 هم بزرگ‌ترین بانک آلمان به خاطر استخدام اقوام مقامات دولتی در چین و روسیه 16.2 میلیون دلار جریمه شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی