عصر بازار

طلا ۱۳۶۴ دلار شد

عصر اعتبار- کاهش سهام های آسیایی و کم شدن احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا موجب شده تا قیمت طلا طی دیروز و امروز تقویت شود.

طلا ۱۳۶۴ دلار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام های آسیایی کاهش یافته و آمارهای ضعیف اقتصادی احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در این کشور را کاهش داده است، قیمت طلا امروز، افزایش قیمت های دیروز را حفظ کرد.
    به دلیل افزایش نگرانی های اقتصادی به ویژه در کشورهای غربی، سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بهشت های امن هستند و در نیتجه فلز زرد از ابتدای سال تاکنون رشد داشته و حدود 28 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به 1367 دلار و 33 سنت، یعنی بالاترین رقم از 11 جولای در جلسه گذشته، امروز با اندکی افزایش به 1364 دلار و 15 سنت رسید.
    قیمت طلای آمریکا نیز با حدود 0.1 درصد کاهش به 1371 دلار و 50 سنت رسید.
    دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «ما در جلسه گذشته شاهد تضعیف بازار های سهام بودیم و این مطمئنا به افزایش سرمایه گذاری در بازارهای بدون ریسک کمک کرده است.»
    در حالی که نگرانی ها از اینکه بانک مرکزی ژاپن ممکن است از برنامه گسترده خرید اوراق قرضه خود عقب نشینی کند، به تزلزل موجود در بازارهای جهانی اضافه کرده، ارزش ین در برابر ارزش دلار افزایش یافته است.
    هاینس افزود: «ما اهد هستیم که تقویت ین به بازگشت سرمایه گذاران ژاپنی به بازارهای طلا کمک کرده است.»
    انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در روز سه شنبه نشان می دهد نرخ تورم در این کشور همچنان پایین است که در کنار آمارهای ضعیف از رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال می تواند موجب تشویق فدرال رزرو آمریکا به حفظ نرخ بهره در سطح فعلی شود.
    قیمت طلا به شدت نسبت به نرخ بهره در آمریکا حساس است و هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و در عین حال بالا رفتن ارزش دلار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی