عصر بازار

طلای جهانی صعود کرد

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز پنجشنبه (۲۲ فوریه) به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و کاهش ارزش دلار آمریکا به دلیل تقاضای امن افزایش یافت، در حالی که صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا امیدها برای افت زودهنگام نرخ بهره را کاهش داد.

طلای جهانی صعود کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 2026 دلار و 90 سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 2035 دلار و 80 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد کاهش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر کرد.

    توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت که داده‌های تورم ژانویه، با افزایش سریع تر از حد انتظار قیمت‌های مصرف‌کننده، تصمیمات نرخ فدرال رزرو را پیچیده می‌کند. بر اساس صورتجلسه جلسه 30 تا 31 ژانویه، اکثر سیاست‌گذاران در آخرین جلسه فدرال‌رزرو نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ بهره بودند.

    بر اساس گزارش CME Fed Watch، بازارها در حال حاضر با احتمال 70 درصد کاهش در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. گلدمن ساکس اظهار کردند که انتظار می‌رود مس و طلا بیشترین افزایش قیمت را با توجه به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا داشته باشند.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 885.08 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 954.68 دلار رسید، در حالی که نقره با 0.2 درصد افزایش به 22.90 دلار در هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی