عصر بازار

بازار طلای جهانی آرام است

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۲۷ فوریه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار قرائت تورم کلیدی ایالات‌متحده بودند که در اواخر این هفته منتشر می‌شود و می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد اینکه فدرال رزرو چه زمانی ممکن است کاهش نرخ‌های بهره را آغاز کند، ارائه دهد.

بازار طلای جهانی آرام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به 2031 دلار و سه سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 2040 دلار و 50 سنت رسید.

    بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری از 4.299 درصد روز دوشنبه به 4.277 درصد کاهش یافت و شمش‌های بدون بازده را جذاب‌تر کرد.

    داده‌ها نشان داد که فروش خانه‌های جدید برای یک خانواده در ایالات‌متحده کمتر از حد انتظار در ژانویه افزایش یافته است، در حالی که شاخص فعالیت تولیدی ماهانه فدرال رزرو مثبت بود.

    اظهارات اخیر سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو نشان می‌دهد که بانک مرکزی ایالات‌متحده عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد و تا حد زیادی شرط بندی‌ها را در برابر هرگونه کاهش نرخ قبل از ژوئن تقویت می‌کند.

    بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره، در حال حاضر بازارها در حدود 80 واحد کاهش نرخ برای سال 2024 قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، بازارها در حال حاضر، منتظر اطلاعات مربوط به سفارشات کالاهای بادوام ایالات‌متحده و شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی هستند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 881.75 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 949.36 دلار رسید و نقره در 22.52 دلار در هر اونس ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی