عصر بازار

کشتی آرای تاکید کرد:

قیمت طلا و سکه تابع قیمت جهانی است نه ماه محرم

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:افت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ارتباطی به ایام محرم ندارد و این کاهش ناشی از روند نزولی نرخ طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلا و سکه تابع قیمت جهانی است نه ماه محرم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    محمد کشتی آرای در گفت وگو با پایگاه خبری «عصر اعتبار» با بیان اینکه آغاز ایام محرم تاثیری در  کاهش قیمت طلا در بازارندارد و فقط کاهش تقاضا در بازاررا در پی داشته است، گفت: کاهش قیمت طلا در بازار جهانی باعث شد تا در داخل کشور قیمت طلا و سکه روند نزولی به خود بگیرد.
    وی به عوامل تاثیرگذار در قیمت اونس جهانی که اخیرا باعث کاهش ثیمت طلا در کشور شده است اشاره کرد و افزود:افزیش ارزش سهام و دلار و از همه مهمتر عرضه بیش از حد طلا در بازار باعث افت قیمت طلا در بازار جهانی که در طول یکسال اخیر بی سابقه بوده، شده است.
    کشتی آرای درباره میزان تاثیر سیاست های داخلی بر تحولات بازار سکه و طلا گفت: بحث کاهش یا افزایش قیمت طلا موضوعی است که ارتباط مستقیم به قیمت جهانی طلا و قیمت ارزکه در آن تعیین کننده است، دارد. معادله اصلی درتعیین قیمت طلا همین موضوع است.  سیاست های داخلی تنها بر روی قیمت ارز و افزایش ارزش ریال تاثیرگذار است که معادله اصلی در تعیین قیمت سکه و طلا نیست.
    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به  کاهش قیمت طلا و سکه زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش است؟ گفت: آمارو ارقام نشان می دهد سرمایه گذاری دیگر بر روی طلا و سکه  به صرفه نیست. چرا که زمانی که کاهش قیمت طلا در بازار های جهانی در طول یک سال گذشته بی سابقه بوده است، طبیعی است که دیگر انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی