عصر بازار

هر اونس ۱۲۰۸ دلار;

طلا در آستانه دومین افت هفتگی

عصر اعتبار- در معاملات روز جمعه، قیمت طلا به پایین‌ترین سطح ۵ ماه و نیم اخیر خود رسید تا برای دومین افت قیمت هفتگی متوالی خود آماده شود. این در حالی است که پس از اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در خصوص افزایش احتمال بالابردن نرخ بهر در ماه آینده، دلار با رشد مواجه شد.

طلا در آستانه دومین افت هفتگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.6 درصد کاهش یکهزار و 208 دلارو 60 سنت معامله شد. این در حالی است که در اوایل روز اونس به زیر 1205 دلار نیز سقوط کرده بود.

    پس از اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو که موجب ایجاد سیگنالی قوی برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال جاری شد، شاخص دلار به بالاترین سطح خود از آوریل 2003 رسید تا در آستانه ثبت بیشترین رشد هفتگی خود قرار بگیرد.

    . برایان لن، تحلیلگر گروه معاملات طلای گلد‌سیلور اعلام کرد: «اظهارات یلن و دلار قوی‌تر موجب شده تا فلزات گرانبها روندی نزولی را در پیش‌ بگیرند. طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. مردم گمان می‌کنند که سیاست‌های دونالد ترامپ، بازارهای سهام و شرکت‌ها را تقویت خواهد کرد و بسیاری از آنها به سمت بازارهای ارز و سهام حرکت کرده‌اند. طلا در حال حاضر کمی از وضعیت دارایی امن بودن خود را از دست داده است.»

    از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در 9 نوامبر، طلا افتی 10 درصدی را تجربه کرده است. یلن روز پنجشنبه اعلام کرد انتخاب ترامپ، تاثیری روی برنامه فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

    طلا به شدت به نرخ بهره حساس است، به طور که افزایش آن، هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره‌ای چون شمش را افزایش داده و دلار را تقویت می‌کند.

    جیمز استیل، تحلیلگر HSBC اعلام کرد: « به نظر می‌رسد بازار طلا به طور کامل خود را با افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تطبیق داده است. قیمت طلا افت شدیدی داشته است و همین موضوع باعث افزایش تقاضا در بازارهای طلا شده است. »

    بر اساس اظهارات وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز، اگر طلا سطح حمایتی 1210 دلاری را بشکند می‌تواند تا 1172 دلار به ازای هر اونس سقوط کند.

    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.61 درصدی در روز پنجشنبه به 920.63 تن رسید. دارایی‌های این صندوق در ماه جاری افتی 2.33 درصدی را تجربه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی