عصر بازار

احتیاط سیاسی در همکاری با بانک های ایرانی کنار گذاشته شود

عصر اعتبار- رئیس بخش نظارت موسسه بافین آلمان تاکید کرد: یکی از نکاتی که بانک های بزرگ به ویژه اروپایی نباید آن را تکرار کنند، احتیاط بسیار زیاد در همکاری با بانک های ایرانی به دلایل سیاسی است.

احتیاط سیاسی در همکاری با بانک های ایرانی کنار گذاشته شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، پیتر کروشل در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت صنعت بانکی ایران در حال حاضر چهارمین همایش تجاری- بانکی ایران و اروپا گفت: ما فعالیت ها و مطالعات فراوانی را درباره مطالبات معوق نظام بانکی داریم؛ بسیاری از قراردادها به دلایل مختلف نهایی نشده است.

    وی فضا را از نظر شفافیت عملکردی خوب توصیف کرد و در عین حال افزود: در حال حاضر بانک های اروپایی روابط چندانی با بانک های ایرانی ندارند؛ برخی از بانک های بزرگ هیچ گونه رابطه ای ندارند یا به طور گزینشی اقدام می کنند با این حال این فضا باید به طور کامل تغییر کند.

    کروشل درآمدهای ناشی از سود فعالیت های بانکی را بالا توصیف کرد و اظهار داشت: بانک های ایرانی با چالش های بسیار زیادی مواجه بوده و هستند که نسبت بالای مطالبات معوق یکی از این چالش هاست.

    وی به مدلی برای همکاری بین بانک های اروپایی با برخی از بانک های چینی و اسپانیایی اشاره کرد و گفت: در این کشورها از مدلی برای تسویه وام ها استفاده کردیم که براساس آن بانک ها بخشی از مطالبات خود را می فروختند تا از این راه اعتبار بیشتری را بدست آورند؛ بانک های ایرانی نیز می توانند از این مدل استفاده کنند.

    رئیس بخش نظارت موسسه بافین آلمان تعداد بانک های ایرانی را با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور کم دانست و افزود: میزان سوددهی بانک ها یکی از چالش هایی است که در روند همکاری های آینده با بانک های ایرانی مد نظر خواهد بود؛ همچنین بانک های ایرانی علاقه مندی بسیاری برای برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان خود دارند و این موضوع نیز می تواند فرصتی برای توسعه همکاری ها با بانک های ایرانی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی