عصر بازار

طلا به ۱۲۶۹ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۶۹ دلار و ۴۵ سنت رسید.

طلا به ۱۲۶۹ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که بازار در انتظار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکاست و انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا ضمن افزایش نرخ بهره، اشاراتی نیز به سیاست پولی خود در بقیه ماه های سال هم داشته باشد، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت.

    فدرال رزرو آمریکا قرار است اواخر امروز تصمیم خود در مورد افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد و قرار است جانت یلن، رئیس این بانک 30 دقیقه بعد کنفرانس خبری برگزار کند.

    افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار آمریکا می شود و کالاهای ارزش گذاری شده به دلار آمریکا را برای خریداران غیر دلاری گران تر می کند.

    مارک تو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «اکثر تحلیلگران افزایش نرخ بهره در نشست جاری را قطعی می دانند... آنچه بسیار مهم است این است که در ماه های بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد، و آیا فدرال رزرو در بیانیه امروز خود سخنی از برنامه افزایش نرخ های بعدی سخنی به میان خواهد آورد یا نه.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1269 دلار و 45 سنت رسید. روز سه شنبه، قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از دوم ژوئن تاکنون یعنی 1259 دلار و 16 سنت رسید.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با 0.2 درصد افزایش به 1271 دلار و 40 سنت رسید.

    جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «با توجه به کاهش ریسک های ژئوپلتکی در طی هفته گذرشته، طلا اکنون بر پایه عوامل بنیادین قیمت گذاری می شود و... مسیر بعدی آن در گرو تضعیف یا تقویت ارزش دلار است.»

    در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.1 درصد افزایش به 16 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نقره دیروز به پایین ترین رقم از 19 می یعنی 16 دلار و 68 سنت رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی