عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۲۵۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، خوشبینی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به خاطر اخبار اقتصادی مثبت این کشور قیمت طلا را در روز دوشنبه به یک رکورد جدید رساند.
    ارزش دلار به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر رشد تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر 2022، افزایش یافته است.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 2254 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.76 درصدی به 2274 دلار و 20 سنت رسیده است.
    خوشبینی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره در آمریکا به خاطر پایین آمدن تورم در این کشور در هفته گذشته، خیلی زود به خاطر اخبار مربوط به تقویت اقتصاد این کشور کمرنگ شد، چون لزوم کاهش فوری نرخ بهره را از بین می‌برد.
    شاخص دلار 0.47 افزایش یافته که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

    در وال استریت، متوسط شاخص صنعتی داوجونز 0.6 افزایش یافته است. شاخص اس پی 500، 0.20 درصد پایین آمده، اما نزدک 0.11 درصد افزایش یافته است.
    بازارهای اروپا در روز دوشنبه بسته بودند و اکثر بازارهای جهان هم در روز جمعه تعطیل بودند.
    جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه گفت اطلاعات تورم مطابق انتظار بوده و بانک مرکزی هنوز هم منتظر اطلاعات بیشتر است تا در مورد کاهش نرخ بهره تصمیمگیری کند.
    پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
    سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به خاطر اطلاعات بهتر از حد انتظار در مورد تولید کارخانه‌ای در این کشور افزایش یافته و احتمال سه بار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را پایین آورده است.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.38 افزایش به 25 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.12 درصدی 906 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی