عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یاقت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یاقت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا با یک افزایش 27 دلاری از مرز 2350 دلار گذشت و به 2354 دلار رسید. علی رغم آرام شدن تنش‌های ژئوپلوتیکی بین رژیم صهیونیستی و حماس و کاهش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن، طلا به روند صعودی خود به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی دنیا ادامه می‌دهد.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.51 درصد افزایش به 2341 دلار و 59 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.71 درصدی به 2362 دلار رسیده است.

    طبق گزارش یکی از مقامات چین، بانک مرکزی این کشور برای هفدهمین ماه پیاپی به ذخایر طلای خود در ماه مارس افزوده است. ذخایر طلای بانک مرکزی چین 72.74 میلیون اونس تروا طی یک ماه گذشته افزایش داشته است.‌
    در این بین بازارها انتظار دارند خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا طی سال جاری میلادی قیمت آن را همچنان افزایش دهد. طبق گزارش شورای جهانی طلا تقاضا برای این فلز گرانبها از سوی بانک‌های مرکزی در 2023 به 1037.4 تن رسیده بود که تا رکورد 1081.9 تن ثبت شده در 2022 فاصله داشت.
    گزارش این شورا نشان می‌دهد خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی 19 تن در فوریه افزایش داشته و نهمین افزایش پیاپی ماهانه را ثبت کرده است.
    در حال حاضر سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود. انتشار گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه ژوئن را از 62 درصد تا 48 درصد پایین آورده است.
    در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.53 درصد افزایش به 27 دلار و 93 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.14 درصدی 931 دلار و 87 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی