عصر بازار

نگاهی به صندوق" توسعه فراز اعتماد" یک ماه پس از تاسیس

عصر اعتبار- پس از اعلام رسمی بانک مرکزی و صدور بخشنامه التزام شبکه بانکی به نرخ‌های مصوب سپرده ۱۵ درصد به حساب‌های بلندمدت و سود ۱۰ درصد به حساب‌های کوتاه مدت به منظور ساماندهی نرخ‌های بهره در نظام بانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه "صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت" بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم و علاقه مندان قرار گرفت.

نگاهی به صندوق" توسعه فراز اعتماد" یک ماه پس از تاسیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، دلیل این استقبال این است که در حال حاضر، هیچ حساب روزشماری به جز صندوق‌های با درآمد ثابت سود بالای 10 درصد پرداخت نمی‌کنند و این صندوق‌ها در شرایط فعلی، محلی مناسب برای پول‌هایی هستند که به دنبال سودهای روزشمار با ریسک پایین می‌گردند. به عبارتی در گذشته سپرده‌های بانکی نیز سودهای قابل‌توجهی به دارندگان حساب اعطا می‌کردند که دستورالعمل اخیر موجب شد افتتاح حساب جدید با سودهای بالا متوقف شود و تنها صندوق‌های با درآمد ثابت از امکان پرداخت سود بالاتر به‌صورت روزشمار برخوردار باشند.

    یکی دیگر از دلایل اقبال به سرمایه‌گذاری در این نوع صندوق‌ها  این است که حتی کسانی که از اطلاعات کافی در حوزه‌ مالی برخوردار نیستند یا فرصت کافی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار و شرکت‌ها را ندارند، می‌توانند با خرید  «واحدهای سرمایه‌گذاری» در دارایی‌های مختلف، سبدی از اوراق بهادار با در آمد ثابت، گواهی سپرده بانکی، و سایر ابزار های مالی سرمایه‌گذاری کنند و از مدیریت حرفه‌‌ای متخصصان این صندوق‌ها بهره گیرند.

    یکی دیگر از مزایای این صندوق‌ها، سهولت دسترسی و امکان نقد شوندگی بالاست یعنی سرمایه‌گذاران می‌توانند با هر مبلغی در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در هر زمان سرمایه‌گذاری خود را از طریق ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری به وجه نقد تبدیل کنند. کلیه صندوق‌های مشترک سهام در ایران تحت نظر سازمان بورس بوده و تحت نظارت دقیق قانونی قرار دارند‌.

    در شرایطی که فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران جایگاه مناسبی را به دست آورده است، چندی پیش صندوق سرمایه‌‌گذاری با درآمد ثابت "توسعـــه فـــراز  اعتمـــاد" با همکاری پست بانک ایران و کارگزاری بانک توسعه صادرات تاسیس و بعد از صدور مجوزهای مربوطه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مطمئن فعالیت خود را آغاز کرد.

    طبیعتا اولین تمرکز هر سرمایه‌گذار برای قرار دادن پول خود در یک صندوق «میزان بازدهی»  یا همان «سودآوری» است که علاقه مندان در سایت "فیپیران" می‌توانند وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بر حسب نوع آن ارزیابی کنند. لازم به ذکر است که هنوز یک ماه از آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت "توسعـــه فـــراز  اعتمـــاد" نگذشته که این صندوق در بازدهی ماهانه خود رتبه دوم را کسب نموده است و در جایگاه نخست بازدهی ماهانه قرار گرفته است. بنابراین می‌تواند به عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاران مورد توجه باشد. واحدهای صندوق توسعه فراز اعتماد بانام و معاف از مالیات بوده و پرداخت سود آن به صورت دوره‌ای و با پیش‌بینی نرخ سود 18 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو