عصر بازار

روزنامه شرق منتشر کرد؛

فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر الگوهای بانکداری اسلامی

عصر اعتبار- بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است که در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و با تاکید بر الگوهای بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر الگوهای بانکداری اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  این بانک از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد به بهبود شاخص های اقتصادی در جامعه کمک می کند. بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15هزار میلیارد ریال و مشارکت بانک های بزرگ و دولتی 22 آذرماه سال 1386 با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و با گسترش شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار نمود.این بانک هم اکنون با بیش از 530 شعبه فعال و نزدیک به 3هزار پرسنل جوان، متخصص و کارآزموده در سراسر کشور فعالیت می کند. پرداخت وام های قرض الحسنه به بیش از 3 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طی یک دهه فعالیت بوده است. با چشم انداز "تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته"همچنین حمایت مدیر عامل محترم بانک قرض الحسنه مهر ایران آقای دکتر مرتضی اکبری برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای درحال اجرا است.

    * اشتغالزایی، افزایش معیشت و بهبود رفاه اجتماعی در مناطق محروم
    به منظور تمرکز خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک در مناطق کمتر برخوردار کشور، اسناد همکاری متنوعی با سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضاء شده است تا با اعطای تسهیلات قرض الحسنه اقدامات شایسته ای برای ازدواج، درمان، رونق کسب و کار و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران در روستاها انجام پذیرد.بر اساس مفاد این تفاهمنامه ها با استفاده از امکانات و پتانسیل های بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت های ارزنده ای در حوزه ساخت مسکن روستایی، تهیه و تجهیز ادوات کشاورزی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک مانند قالی بافی و خیاطی آغاز شده است.

    *ازدواج جوانان و اجرای سیاست های کلی جمعیت
    در راستای اجرای سیاست های کلی جمعیت تمرکز بانک به امر تسهیل در ازدواج جوانان اختصاص یافته است. طی ده سال فعالیت بانک ، بالغ بر 257 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده همچنین در 9 ماه ابتدای سال 96 نیز بیش از 26 هزار نفر از جوانان با مراجعه به شعب از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کرده اند.

    *محیط زیست
    در حوزه حفظ محیط زیست گامهای موثری برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب (فاضلاب) و نوسازی ناوگان حمل و نقل با هدف جلوگیری از آلودگی آب و هوا و بهبود محیط زیست و سالم نگه داشتن آن برای آیندگان برداشته شده است.

    * توانمندسازی آموزشی و گسترش عدالت تحصیلی با اولویت مناطق محروم
    توسعه مقوله آموزش و پرورش، توزیع عدالت تحصیلی، شناسایی دانش آموزان مستعد و بهبود شرایط تحصیلی در مناطق کمتر برخوردار از دیگر توجهات بانک قرض الحسنه مهر ایران ایران است. با این رویکرد در سال 96 بخشی از بودجه تبلیغاتی بانک به تهیه بیش از 300 هزار قلم وسایل آموزشی و بهداشتی و توزیع 33 هزار بسته به ارزش 15 میلیارد ریال با اولویت مدارس متوسطه شبانه روزی مناطق محروم کشور اختصاص داده شد که این اقلام در استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، لرستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و در میان مدارس شبانه روزی روستایی و عشایری کشور توزیع شده است. بخش دیگری از بودجه تبلیغاتی بانک با رویکرد حمایت از تحصیل دانش آموزان مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه و در راستای تاکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کمک نهادها به زلزله‌زدگان غرب کشور، به مشارکت در ساخت و بازسازی سه مدرسه در روستاهای مناطق زلزله زده تعلق گرفت.مشارکت در ساخت مدارس روستایی در استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان نیز با هدف غنی سازی پتانسیل های تحصیلی در مناطق محروم در دستور کار بانک قرار دارد.

    * بهداشت و درمان
    ساخت 3 خانه بهداشت، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سه هزار نفر از آسیب دیدگان سایر اقدامات بانک برای کمک به هموطنانمان در استان کرمانشاه به شمار می رود. همچنین در حوزه بهداشت و درمان علاوه بر پرداخت وام به مددخواهان برای تامین هزینه های درمان بیماری های خاص، در ساخت و بهره برداری از فاز یک بیمارستان روانپزشکی ایران به مبلغ 25 میلیارد ریال مشارکت هایی انجام خواهد گرفت.

    * ارتقاء امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی
    تلاش برای پیشگیری از بروز جرم و ارتقای احساس امنیت مشتریان بانک از طریق آموزش و بهره گیری از ظرفیت های متقابل سازمانی، از جمله برنامه هایی است که امسال، بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.

    * حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی
    تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت توانمند‌سازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی از دیگر فعالیت های بانک در حوزه های مسئولیت اجتماعی است. در این راستا تاکنون بیش از 21 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و زندانیان جرایم غیر عمد از خدمات و وامهای بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده اند.

    *توسعه بانکداری الکترونیک
    با هدف تحقق بانکداری الکترونیک و افزایش خدمات الکترونیکی به مشتریان، جلوگیری از حضور فیزیکی در شعب و تسهیل در ارائه خدمات به هموطنان اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به صورت اینترنتی نموده است. ایجاد این امکان در کنار سایر خدمات اینترنت بانک، موبایل بانک، تافن بانک و ... کمک می کند تا مشتریان، مراجعین و متقاضیان در فرصت کمتری کلیه امور بانکی خود را بدون مراجعه به شعب انجام دهند.
    بانک قرض الحسنه مهر ایران با رویکرد تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی رییس جمهور محترم در حوزه اقتصادی و با هدف افزایش توان اقتصادی و توانمندسازی ملت شریف ایران اسلامی برنامه های زیر را در آینده دنبال می کند.
    1- تغییر استراتژی بانک از وام های مصرفی به سمت تسهیلات اشتغال زایی
    2- طراحی و ارائه طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه در پاسخ به نیازهای اساسی مردم در زمینه هایی همچون ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان
    3- توسعه مشارکت در برنامه های مسؤولیت اجتماعی همچون برنامه های آموزشی دانش آموزان مناطق محروم، برنامه های زیست محیطی و اشتغال مددجویان سازمانهای حمایتی
    4- گسترش خدمت رسانی به روستاها و مناطق پرجمعیت بر اساس اعزام نیرو در قالب تفاهمنامه و ایجاد شعب سیار
    در پایان امیدواریم با الطاف حضرت حق و در سایه سعی وافر و تلاش بی دریغ مجموعه کارکنان این بانک بتوانیم در مسیر پاسخ به نیازهای هموطنان میهن اسلامی مان، خدمتی ماندگار را داشته باشیم و از این مسیر به کسب افتخارات و درجات رفیع برای نظام مقدس اسلامی دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی