عصر بازار

قائم مقام وزیر بازرگانی چین :

چین و روسیه طرح همکاری مشترک در مقابل تحریم‌ها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا آماده کردند

عصر اعتبار- قائم وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: چین و روسیه چارچوب همکاری مشترک در مقابل تحریم‌ها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا طراحی کرده‌اند.

چین و روسیه طرح همکاری مشترک در مقابل تحریم‌ها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا آماده کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»م به نقل از فارس، «فوزینگ» قائم مقام وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: چین و روسیه می‌توانند با همکاری همدیگر بر عواقب فشارهای تحریمی و جنگ تعرفه‌ای آمریکا فائق آیند.

    این مقام رسمی چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، چین و روسیه چارچوبی را برای همکاری موفقیت‌آمیز با یکدیگر طراحی کرده‌اند. اقتصاد دو کشور راجع به این مسئله به همدیگر کمک خواهند کرد و با تلاش دو کشور انتظار دارند که به مسائل و مشکلاتی که در رابطه با آمریکا پیش آمده است غالب شوند.

    روز دوشنبه آمریکا تعرفه‌ای 10 درصد روی کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد که ارزش آن حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. آمریکا گفته است که از اول ژانویه 2019 این تعرفه‌ها به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

    دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفته است در صورتی که چین بخواهد اقداماتی تلافی‌جویانه انجام دهد، 267 میلیارد دلار کالا هم آماده اعمال تعرفه است.

    به گزارش فارس، آمریکا چندین ماه است که جنگ تعرفه‌ای را علیه چین آغاز کرده، ابتدا تعرفه‌ها روی فولاد و آلومینیوم آغاز شد و پس از آن روی کالاهای بیشتر چین تعرفه‌گذاری شد، البته چین هم پاسخ این تعرفه‌ها را داده است. آخرین دور تعرفه‌گذاری آمریکا دوشنبه گذشته روی 200 میلیارد دلار کالای چینی بود.‌‌

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی