عصر بازار

سه‌شنبه ۱۴ اسفند؛

قیمت سکه و طلا صعودی شد

عصر اعتبار- افزایش میزان تقاضا، موجب بالا رفتن قیمت سکه و طلا به نسبت ۲روز گذشته شد.

قیمت سکه و طلا صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان این مطلب گفت: در 2روز  گذشته و با کاهش قیمت ها بسیاری از کسانی که تمایل به خرید سکه و طلا داشتند، دست نگه داشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها بودند که این مساله سبب شد تا حباب سکه کاهش یابد.

    محمد کشتی آرای افزود: کاهش تقاضا سبب شده تا دیروز عصر قیمت سکه تا 4میلیون 400هزار تومان کاهش یابد اما امروز صبح و با شروع معاملات این افراد وارد بازار شده و نسبت به خرید اقدام کردند که این کار سبب شد تا میزان تقاضا افزایش یابد و در نتیجه قیمت ها بالا رفت.

    وی بیان کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ 4میلیون و 450 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 250 هزار تومان، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی 2میلیون و 440هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 550هزار تومان و سکه های گرمی نیز 835هزار تومان داد و ستد می شود.

    کشتی آرای گفت: ‌با توجه به افزایش تقاضا حباب سکه امروز تا 430هزار تومان افزایش یافته در حالی که روز گذشته حباب سکه تا 390هزار تومان پایین آمده بود.

    این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها اکنون با نرخ یک میلیون و 765هزار تومان معامله می شود.

    وی بیان کرد: هر گرم طلای 18عیار روز گذشته 400هزار تومان قیمت داشت و امروز در بازار به نرخ 407 هزار و 700تومان داد و ستد می شود.

    کشتی آرای ذرباره قیمت جهانی طلا توضیح داد: امروز هر اونس طلای جهانی به نرخ 1286دلار معامله می شود که نسبت به قیمت دیروز(1284 دلار) شاهد افزایش یک تا 2دلاری این فلز گرانبها در بازارهای جهانی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی