عصر بازار

سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر:

ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور

عصر اعتبار- سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر گفت: همه فعالان صنعت بیمه باید برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تلاش بیشتری کنند، حوادث اخیر نشان داد ارتقا و توسعه صنعت بیمه امری ضروری است.

ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر فرشاد نجفی‌‌پور در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه  خاطرنشان‌‌ کرد: طی سال‌های گذشته کشور ما با 28 حادثه از حوادث شناخته‌شده در دنیا روبه‌رو شده و در نتیجه می‌توان گفت ایران، کشوری حادثه‌خیز است که این ویژگی، اهمیت وجود بیمه‌های کارآمد و متنوع با نگاه تجاری مثبت را دوچندان می‌کند.

    وی با بیان اینکه امروزه نمایشگاه‌های تخصصی یکی از ضرورت‌ها در کسب‌وکارهای مختلف به‌شمار می‌رود، گفت: چنین رویدادهایی یکی از ملزومات مهم تجارت برای ایجاد ارتباط بین کسب‌و‌کارهای مختلف را فراهم می‌کند. سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر نمایشگاه‌های تخصصی بورس، بانک و بیمه را که هر ساله تحت عنوان فاینکس در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود فرصتی برای سه عنصر بازار ملی دانست و خاطرنشان‌کرد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند علاوه‌بر تحکیم ارتباطات قبلی و مذاکره به‌منظور رفع مشکلات پیش‌روی خود، با ایجاد ارتباطات تازه برای ارتقای شرکت خود گام‌های عملی بردارند. نجفی‌پور افزود: در چنین نمایشگاهی شرکت‌های بیمه‌ای به‌دنبال مشتریان خرد و ارائه خدمات خود نیستند و آشنایی با داشته‌ها و خدمات نوین و پیدا کردن راه‌هایی برای ایجاد تعامل مثبت برای آنها حائز اهمیت است تا بتوانند در زمینه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات کلان راه‌های جدیدی پیدا کنند. وی با اشاره به تاثیر حضور صنایع مختلف در نمایشگاه و تاثیر آن در بازار جهانی افزود: هنگامی که تجمعی در یک صنعت شکل می‌گیرد، فعالان آن صنعت با تعامل و همپوشانی با یکدیگر می‌توانند با ایجاد یک توان مضاعف قدرت رقابت را برای حضور در بازارهای بزرگ‌تر افزایش دهند. سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر به ظرفیت‌های بالای ایران در صنایع مختلف همچون بیمه اشاره کرد و گفت: صنایع مختلفی همچون بیمه در کشور ما قابلیت فعالیت فرامرزی و بین‌المللی دارند. لازمه حضور چشمگیر در بازارهای منطقه، اتحاد و تعاملات بیشتر است و به این ترتیب می‌توانیم بازار منطقه را از شرکت‌های خارجی بگیریم. نجفی‌پور با اشاره به حضور شرکت‌های استارت‌آپی و ارائه نرم‌افزارهای نوین در این نمایشگاه بیان‌کرد: یکی از محاسن نرم‌افزارها فرامرزی بودن آنهاست. نرم‌افزارها مشروط به اینکه بتوانند در فضای مجازی خدماتی معقول توام با جلب اطمینان مشتریان ارائه دهند، می‌توانند در خارج از کشور هم فعالیت مثمر ثمری داشته باشند.

    وی با اشاره به مزیت‌های فعالیت در فضای مجازی ادامه داد: اگر کسب‌و‌‌کار در فضای مجازی را به درستی آموخته باشیم، می‌توانیم موانع احتمالی پیش رو را برداریم و فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌تری داشته باشیم. جهانی شدن در بسیاری از کسب‌وکارها دور از دسترس است؛ اما با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌توان این محدودیت را برطرف کرد. سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر با تاکید بر اهمیت حضور استارت‌آپ‌ها در این صنعت و رویکرد بیمه کوثر به آنها گفت: بیمه کوثر در چند سال اخیر به مبحث سرمایه‌گذاری تغییر نگاه ویژه‌ای داشته است. به همین دلیل استارت‌آپ‌ها را یک بخش تجربی یا سرگرمی نمی‌داند و به مقوله استارت‌آپ به‌عنوان یک فرصت مغتنم برای سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند. بیمه کوثر برای اینکه از آن شکل سنتی شتاب‌دهنده خارج شود کار را به شکل استارت‌آپ استودیو (startup studio) یا استارت‌آپ فکتوری(startup factory) دنبال می‌کند. نجفی‌پور در ادامه با اشاره به تفاوت این نوع استارت‌آپ‌ها با مدل سنتی، تصریح کرد: بسیاری از صاحبان سرمایه، استارت‌آپ‌ها را به‌عنوان یک شتاب‌دهنده در کسب‌وکار حمایت می‌کنند؛ یعنی یک ایده و تیم خاصی وجود دارد و صرفا منابع مالی نیاز دارند که در نهایت برای آن ایده سرمایه‌گذار همسو با خدمات خود جذب می‌کنند. اما بیمه کوثر با نگاهی نوین به این مبحث به استارت‌آپ استودیو و فکتوری توجه ویژه دارد، در این نوع از فعالیت، ایده و سرمایه در مجموعه وجود دارد و تنها برای تجهیز تیم متخصص برای عملیاتی کردن آن ایده، افراد بیرون از مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی با اشاره به مزایای این روش سرمایه‌گذاری ادامه داد: عملا در مدل شتاب‌دهندگی اهداف استارت‌آپ‌ها با اهداف کلان مجموعه کاملا یکسان نیست و به طور معمول در این گونه فعالیت‌ها خروجی با نقطه مدنظر شرکت کاملا همسو نخواهد بود. این در حالی است که در استارت‌آپ استودیو یا فکتوری، ایده‌ها و فعالیت‌ها منطبق با اهداف و برنامه‌های خود شرکت در نظر گرفته می‌شود که در نتیجه باعث پایین آمدن ضریب خطا می‌شود و خروجی آن کاملا با برنامه‌های شرکت تطبیق خواهد یافت. سرپرست هیات‌مدیره بیمه کوثر با تاکید بر حضور پررنگ بیمه کوثر در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در عصر جدید ارتباطات، حضور نداشتن به معنای نبودن و از دست دادن فرصت‌هاست. با توجه به رویکرد و تفکر موجود در بیمه کوثر که هیچ فرصتی را نباید از دست داد، این شرکت برای حضور در این رویداد و سایر رویدادهای پیش رو اقدام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی