عصر بازار

بانک مرکزی فدرال آمریکا احتمالا به درخواست ترامپ دست رد می‌زند

عصر اعتبار- انتظار می‌رود در نشست امروز بانک مرکزی فدرال آمریکا، هیأت مدیره این بانک درخواست ترامپ برای کاهش نرخ بهره را رد کرده اما از طرف دیگر نیز نسبت به افزایش بهره عقب نشینی کند.

بانک مرکزی فدرال آمریکا احتمالا به درخواست ترامپ دست رد می‌زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی فدرال آمریکا امروز نشستی را برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود در این نشست این بانک به درخواست ترامپ برای پایین آوردن نرخ بهره دست رد بزند اما از طرف دیگر احتمالا هیأت مدیره بانک مرکزی آمریکا از موضع خود برای بالا بردن نرخ بهره نیز عقب‌نشینی کند چرا که رویکردی صبورانه را در برابر اجرای سیاست‌های پولی در پیش گرفته است.

    ترامپ که بانک مرکزی فدرال آمریکا را به بی‌تاثیر کردن تلاش‌های کاخ سفید برای بهبود اوضاع اقتصادی متهم کرده است روز گذشته در توئیتر گفت: بانک مرکزی فدرال باید نرخ بهره شبانه را یک درصد کامل پایین آورده و طرح تسهیل سیاست‌های پولی را که پس از بحران رکود بزرگ مالی 2007 تا 2009 به تزریق هزاران میلیارد دلار پول به اقتصاد آمریکا منجر شد را دوباره از سر گیرد.

    به احتمال زیاد بانک مرکزی فدرال آمریکا نسبت به درخواست ترامپ برای پایین آوردن نرخ سود واکنشی نخواهد داشت چرا که آنها فکر می‌کنند نرخ سود کنونی برای حمایت از رشد اقتصادی این کشور مناسب است.

    دولت آمریکا هفته پیش گزارش داد که در سه ماهه نخست سال جاری اقتصاد آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.2 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی