عصر بازار

جمهوری‌خواهان بیش از ۴ میلیون دلار در املاک ترامپ هزینه کرده‌اند

عصر اعتبار- از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ، نامزدها و کمپین‌های کمیته‌ای جمهوری‌خواهان بیش از چهار میلیون دلار در هتل، زمین گلف و تاکستان‌های متعلق به رئیس جمهوری آمریکا هزینه کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان بیش از ۴ میلیون دلار در املاک ترامپ هزینه کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بررسی پرونده‌هایی که طی دو سال گذشته در کمیسیون انتخابات فدرال ثبت شده، نشان می‌دهند که بیش از 30 تن از اعضای کنگره آمریکا در املاک متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی برگزار کرده یا در این مکان‌ها اقامت داشته‌اند.

    بیش از یک چهارم از این مبلغ ذکر شده متعلق به کمپین انتخاباتی شخص ترامپ است که حدود 1.5 میلیون دلار برای کسب‌وکارهای او در دوران کمپینش درآمدزایی داشته است و به هزینه‌های اجاره و برگزاری مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی مربوط می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری هیل، کمیته ملی جمهوری‌خواهان بیش از 1.1 میلیون دلار در املاکی متعلق به دونالد ترامپ در واشنگتن و فلوریدا هزینه کرده است.

    دادستان‌های کل واشنگتن، واشنگتن دی‌سی و مریلند از دولت فدرال برای اتهام نقض ماده مربوط به درآمد رئیس جمهوری آمریکا در قانون اساسی به دلیل درآمدهای حاصل از دریافتی‌های هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن شکایت کرده‌اند.

    هیچ بندی از قانون اساسی آمریکا کمپینی را از هزینه در شرکتی که به نفع یک نامزد باشد، منع نمی‌کند اما گروه‌های فعال در زمینه نظارت بر اخلاق در دولت می‌گویند، اختلاط کسب و کار و تجارت با سیاست، موقعیتی حساس و تحریک‌آمیز ایجاد می‌کند.

    مردیت مک‌گی، مدیر اجرایی یک گروه مدافع اصول اخلاقی در دولت موسوم به "ایشو وان" در این باره اظهار کرد: این رفتار به تنهایی فاسد است و ایجاد فساد می‌کند.

    کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان اظهار کرده‌اند که خطایی در اقدامات خود نمی‌بینند.

    بررسی یک سازمان نظارتی به نام "شهروندان برای اصول اخلاقی و مسؤولیت در واشنگتن" پی برده است که پیش از اعلام نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2015، کمپین‌ها تنها 468,382 دلار در املاک متعلق به او هزینه کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی