عصر بازار

دستگیری باند کلاهبرداری اینترنتی در کردستان

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای استان کردستان از دستگیری باند کلاهبرداری اینترنتی در کردستان خبر داد و گفت: در این کشف پیشگیرانه پلیس فتا چهار نفر دستگیر شدند.

دستگیری باند کلاهبرداری اینترنتی در کردستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی دانشپور، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: طی یک ماه گذشته پلیس فتا در رصد و پایش مستمر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از فعالیت یک باند کلاه برداری اینترنتی اطلاع پیدا کرده است و اقدام کشف و دستگیری این باند کرده است.

    وی با اشاره به اینکه این افراد سودجو و فرصت‌طلب با موضوعات جذاب و فریبنده در فضای مجازی اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی افراد می کردند، افزود: این باند کلاهبرداری با تبلیغات سوء خود مبنی بر شارژ ارزان قیمت، فروش کالاهای ویژه و ارزان قیمت و ... کاربران فضای مجازی را در دام خود گرفتار می کردند و با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران اقدام به سرقت از حساب‌های افراد می کردند.

    رئیس پلیس فتای استان کردستان بیان کرد: این پرونده کلاهبرداری در جریان کشف پیشگیرانه و رصد فضای مجازی توسط پلیس فتای استان کردستان کشف شده است.

    وی با اعلام اینکه در جریان دستگیری این باند کلاهبرداری اینترنتی چهار نفر بین رده‌های سنی 14 تا 24 سال دستگیر شدند که در حال انجام بازجویی و تشکیل پرونده هستند، عنوان کرد: 50 شماره کارت با رمز دوم در کامپیوتر و گوشی این افراد کشف شده است.

    دانشپور اعلام کرد: براساس استعلام از حساب این مجرمان اینترنتی تاکنون یک میلیارد ریال کشف شده است و مجرمان کماکان در اختیار پلیس فتا و در بازداشت به سر می‌برند.

    وی اعتماد بی‌جای کاربران به فضای مجازی، فریب خوردن تبلیغات جذاب، خرید اینترنتی در درگاه بانکی معتبر، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها، پایین بودن سطح آگاهی کاربران و استفاده از بدافزارها را دلیل اصلی کلاهبرداری در فضای مجازی دانست و افزود: کاربران در صورت خرید در فضای مجازی ابتدا باید اطلاعات حساب خود را اشتباه وارد کنند اگر پذیرش شد از جعلی بودن سایت مطمئن شوند.

    رئیس پلیس فتای استان کردستان از فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف برای حساب‌های بانکی افراد خبرداد و یادآور شد: یکی از راه‌هایی که کلاه‌برداران اینترنتی برای سواستفاده از قربانیان مالی خود انتخاب می‌کنند، استفاده از دانش کم افراد و دست‌یابی به رمز اینترنتی کارت‌های بانکی است که با اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف شاهد کاهش چشمگیر جرائم سایبری خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو