عصر بازار

شمار شاغلان در بریتانیا به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر رسید

عصر اعتبار- شمار شاغلان در بریتانیا به پایین‌ترین رقم از سال ۲۰۰۹ تاکنون رسید و همزمان با پایان تدریجی طرح کلان حمایت از مشاغل دولت، نشانه‌های روزافزونی مبنی بر ضربه شدیدتر ویروس کرونا به بازار کار پدیدار می‌شود.

شمار شاغلان در بریتانیا به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، براساس داده‌های رسمی، در ادامه ریزش شمار شاغلان که در راس آن افراد خویش-فرما وجود دارند، در سه ماهه منتهی به ژوئن، 220 هزار نفر کمتر دارای شغل بودند.

    داده‌های جداگانه مالیاتی مرتبط با ماه جولای نشان می‌دهد که تعداد کارمندان حاضر در فهرست پرداخت حقوق شرکت‌ها در ماه مارس 730 هزار نفر کم شده است؛ موضوعی که زنگ‌های هشدار را مبنی بر افزایش بیش از پیش نرخ بیکاری به صدا در می‌آورد. قرار است طرح حمایت از مشاغل انگلیس در پایان ماه اکتبر غیرفعال شود.

    «گروین دیویس» مشاور ارشد بازار کار  اظهار داشت: نگرانی اصلی این است که این ارقام، تازه موج اول خبرهای بد در بازار کار باشد. این حقیقت که کاهش بیشتر استخدام نسبت به افزایش اخراج پرسنل دائمی، عمده دلیل کُندی بازار کار است، نشانه شومی برای ماه‌های آتی است اگر کارفرمایان بیشتری به سمت تعدیل نیرو به عنوان آخرین مامن پناه ببرند.

    «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس گفت که برنامه حمایتی دولت جواب می‌دهد اما از دست رفتن مشاغل و بیکاری اجتناب ناپذیر است. در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، انتظار می‌رفت نرخ بیکاری به 4.2 درصد افزایش یابد. هفته گذشته بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در پایان سال به 7.5 درصد خواهد رسید. انتظار می‌رود مرکز ملی آمار بریتانیا فردا (چهارشنبه) اعلام کند که اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال با ثبت افت 21 درصدی در رکود فرو رفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی