عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

پرداخت اولین قسط بانک مسکن برای ۸۶۰ واحد اقدام ملی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از تشکیل حساب برای ۸۹ هزار و ۲۵ واحد در اقدام ملی مسکن به مبلغ یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: اولین قسط بانک برای ۸۶۰ واحد اقدام ملی مسکن پرداخت شد.

پرداخت اولین قسط بانک مسکن برای ۸۶۰ واحد اقدام ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک، محمود شایان در خصوص اقدامات بانک مسکن برای اجرایی و عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در موضوع اقدام ملی، هفته گذشته اولین قراردادها در دفترخانه بسته و بلافاصله بعد از آنکه قراردادها به بانک فرستاده شد، بانک برای 860 واحد، اولین قسط را واریز کرد.

    مدیرعامل بانک مسکن، افزود: طرح اقدام ملی مسکن هر روز به شکل تصاعدی در حال رشد است و این مهم نشان‌دهنده موفقیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن است. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه تعداد کل حساب‌های افتتاح شده طرح اقدام ملی مسکن 89 هزار و 25 است که مبلغ کل آنها یک میلیارد و 971 میلیون تومان است، گفت: در خصوص اقدام ملی مسکن 65 پروژه به بانک معرفی شده که شامل 7087 واحد است. همچنین 32 پروژه که شامل 5921 واحد است در حال تشکیل پرونده هستند و 15 پرونده در حدود 1990 واحد نیز تصویب و مراحل نهایی پرداخت را طی می‌کند.

    شایان با اشاره به اینکه چندین مدل برای پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان وجود دارد، گفت: سپرده‌گذاری به میزان 40  میلیون تومان از سوی متقاضیان در زمان یکساله انجام و بعد از اتمام یکسال سقف تسهیلات انفرادی و اگر زوج باشند سقف تسهیلات زوجین به آنها پرداخت می شود. مدل دیگر این است که تعدادی نیز در ساخت و ساز مشارکت دارند که بانک با آنها با نرخ 18 درصد وارد مشارکت می‌شود.

    وی همچنین در خصوص احتمال افزایش تسهیلات خرید و فروش مسکن، توضیح داد: سقف افزایش تسهیلات در اختیار شورای پول و اعتبار است که در اختیار آنهاست و باید انجام شود. گفتنی است، سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای هر واحد یکصد میلیون تومان است. همچنین سازندگان در بافت های فرسوده چنانچه فناوری های نوین را رعایت کرده و حرفه‌ای‌ساز باشند تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات خرید با اوراق در تهران 200 میلیون تومان و تعمیرات در قبال اوراق 40 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو