عصر بازار

از ضعف های فعلی قیمت طلا به عنوان فرصت خریدی تهاجمی استفاده کنید

عصر اعتبار- حتی اگر مرحله اول بازار افزایشی طلا به پایان رسیده باشد ، سرمایه گذاران باید از این قیمت های موقت پایین فعلی قبل از شروع مرحله دوم رالی فلز زرد و رسیدن قیمت ها به بالای ۱۰ هزار دلار در اواخر این دهه به عنوان "یک فرصت خرید تهاجمی" استفاده کنند.

از ضعف های فعلی قیمت طلا به عنوان فرصت خریدی تهاجمی استفاده کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز، Leigh Goehring، مدیر ارشد در موسسه گوهرینگ  اند روزنچواگ، روز سه شنبه اعلام کرد ، پس از سقوط به پایین ترین سطح 2 ماهه در این هفته ، قیمت طلا قبل از از سرگیری مرحله دوم رالی خود فضای بیشتری برای کاهش قیمت دارد.

    "ما معتقدیم که طلا می تواند در مسیر خود عقب نشینی بیشتری داشته باشد. به نظر می رسد که طلا در اولین گام این بازار افزایشی، قله ( عدم رشد بیشتر)خود را در  2070 دلار ثبت کرده و اکنون قیمت در حال گردش است. ما تعجب نخواهیم کرد اگر طلا در سه ماه آینده به میانگین متحرک قیمت 200 روزه خود بازگردد ، که در حال حاضر حدود 1720 دلار در هر اونس است. "

    در زمان تهیه این مقاله ، طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر بازار کومکس 1869.30 دلار در هر اونس قرار داشت و برای روز افتی  2.01 درصدی داشت.

    گوهرینگ چندین دلیل را برای پیش بینی ضعف بیشتر در قیمت طلا در پاییز امسال مطرح کرد، از جمله احتمال موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ، معرفی واکسنی برای پاندمی و رکود در رشد ترازنامه فدرال رزرو .

    گوهرینگ توضیح داد ، طبق شاخص نوسانات-  VIX ، به نظر می رسد همه علیه یک انتخابات موفق شرط بندی می کنند ، اما اگر چنین نباشد ، طلا می تواند تأثیر منفی آنرا ببیند.

    "شاخص هایی مانند VIX نشان می دهد که اکنون مقدار زیادی از ترس ، اضطراب و آشفتگی با توجه به نتیجه احتمالی یک انتخابات رقابتی شده در بازار قیمت گذاری وجود دارد. اگر دونالد ترامپ یا جو بایدن یک پیروزی قاطع و قانع کننده بدست آورند و انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 با کمترین اختلال درمورد سلامت و اعتبار بازده نظرسنجی به پایان برسد ، این می تواند به طور بالقوه فشار نزولی به قیمت طلا وارد کند. " .."بازارها در انتظار ایجاد مشکل در انتخابات هستند و اگر این اتفاق نیفتد ، می توانیم در دارایی های" ریسک پذیر "مانند طلا روند فروش داشته باشیم."

    احتمال معرفی موفقیت آمیز و سریع واکسنی برای بیماری کووید- 19 نیزهمچنین با شروع سریع بازگشایی اقتصادها و تسریع در بهبود اقتصادی ، بر طلا سنگینی می کند.

    "اگر سرمایه گذاران متقاعد شوند که می توان واکسن های موثری را به سرعت معرفی کرد و فعالیت اقتصادی و بهبود آن بدون ترس پاندمی ادامه خواهد یافت ، طلا می تواند تحت فشار فروش قرار گیرد، زیرا سرمایه گذاران یک کلاس دارایی را می فروشند که از اختلال و تاثیر اقتصادی پاندمی سود زیادی کسب کرده است. "

    این مدیر ارشد اعلام  کرد ، ترازنامه بانک فدرال نیز در پاییز امسال نقشی اساسی برای فلز زرد بازی می کند.

    "طلا با گسترش ترازنامه بانک فدرال – افزایش نقدینگی طی شش ماه گذشته بسیار سود برده است. با این حال ،رشد ترازنامه بانک مرکزی متوقف شده است ، و این عامل اساسی بسیار مهم برای حرکت اخیر 800 دلاری طلا در قیمت حالا به کنار رفته است .. "

    تورم باعث حرکت مرحله دوم افزایش قیمت طلا خواهد شد

    گوهرینگ خاطرنشان کرد: افزایش چشمگیر طلا از 1050 دلار در دسامبر 2015 به 2070 دلار در آگوست 2020 تنها اولین بخش از بازار افزایشی عظیم طلا است که فلز زرد را در اواخر این دهه از سطح 10 دلار در هر اونس عبور می دهد.

    وی گفت: "مرحله اول بازار طلا توسط" قرنطینه "های جهانی پاندمی و در نتیجه تاثیرات اقتصادی ناشی از آنها از جمله گسترش گسترده ترازنامه بانک مرکزی جهانی انجام شده است."

    مرحله دوم بازار افزایشی در کنار سرعت بخشیدن به تورم آغاز خواهد شد.

    "ضعف در قیمت طلا که در این سقوط انتظار داریم باید به عنوان یک فرصت خرید تهاجمی مورد استفاده قرار گیرد ... ما معتقدیم که قدم دوم بازار افزایشی طلا توسط تورمی که ظهور خواهد کرد ایجاد خواهد شد ، زمانیکه جهان به دلیل کاهش سریع ترس از پاندمی و نقدینگی مازاد مالی و پولی ناشی از تزریق نقدینگی دولت ها و بانک های مرکزی جهانی شاهد یک رونق اقتصادی است."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی