عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

حرکت زیر پرچم قرض‌الحسنه وحدت‌بخش است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سفر کاری یک روزه خود به استان کرمانشاه، برای دیدار با امام جمعه پاوه و ارائه گزارش عملکرد بانک در دفتر حاج ماموستا «ملا قادر قادری» حاضر شد.

حرکت زیر پرچم قرض‌الحسنه وحدت‌بخش است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر سید سعید شمسی‌نژاد در این دیدار گفت: هر چقدر پرچم قرض‌الحسنه را بالا ببریم، همگرایی و وحدت جامعه بین اقوام و مذاهب بیشتر می‌شود.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه، محوری است که قومیت و مذهب نمی‌شناسد و حرکت زیر پرچم آن وحدت‌بخش است، خواهان حمایت امام جمعه پاوه از شیوه بانکداری قرض‌الحسنه شد.

    وی افزود: حمایت بزرگان و علمای اهل سنت می‌تواند ظرفیت ما را برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه بیشتر کند.

    شمسی‌نژاد خطاب به امام جمعه پاوه گفت: ما در پی آشنا شدن مردم با مفهوم قرض‌الحسنه و توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در مناطق غرب کشور با حمایت حضرتعالی هستیم.

    برنامه‌ریزی برای صفر کردن کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه

    وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در نظر داریم یک سری قوانین محدودکننده قرض‌الحسنه مانند سقف تسهیلات را رفع کنیم. همچنین در صدد هستیم با کاهش کارمزد خدمات به صفر، دریافت تسهیلات را برای مردم منطقه راحت‌تر کنیم.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: بالغ بر 100 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد صفر درصد به مردم منطقه پرداخت شده است.

    وام‌هایی با بازپرداخت طولانی‌تر و کارمزد کمتر پرداخت شود

    پس از ارائه گزارش از سوی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حاج ماموستا ملا قادر قادری گفت: در مسئله وام یک دیدگاه فقهی وجود دارد که مردم منطقه بر اساس آن عمل می‌کنند.

    وی افزود: در این خصوص بین اهل تسنن و برادران شیعه تفاوت دیدگاه وجود دارد؛ مبنی بر اینکه از دید اهل تشیع ربا در اموال زکوی (اموالی که زکاتشان واجب است) مانند طلا و نقره وجود دارد و از آنجا که پول، زکوی نیست، پس هر نوع تبادلی ربا نبوده و جایز است. اما در دیدگاه اهل سنت هر آنچه اسم آن اموال باشد، از جمله طلا، نقره، اسکناس، دینار، دلار و... چون زکوی است، پس هر نوع معامله ربوی هم در آن قابل تصور است.

    قادری در ادامه افزود: اما از آنجا که در شرایط کنونی گذران زندگی برای خانواده‌ها با سختی و مشقت توام است و بدون دریافت وام، امکان رفع بسیاری از نیازمندی‌ها ممکن نیست، بر اساس اصل ضرورت که می‌گوید در شرایط اضطرار و برای رفع بلا در حالت‌هایی خاص از اموری که در شرایط عادی جایز نیست می‌توان بهره برد، دریافت وام با کارمزد منعی ندارد.

    امام جمعه پاوه در پایان خواستار شد که از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وام‌هایی با زمان بازپرداخت طولانی‌تر و کارمزد کمتر به مردم منطقه پرداخت شود.

    در این دیدار جمعی از مدیران و رؤسای ادارات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ارائه گزارش عملکرد بانک پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی