عصر بازار

ایجاد شفافیت در اقتصاد با راه اندازی سامانه جامع تجارت

عصر اعتبار- وزیر صمت در دیدار با نمایندگان طلاب کشور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در بخش مالی و اقتصادی مانند حساب بانکی، تراکنش ها و غیره با زیرساخت های انجام شده از شفافیت نسبی برخوردار شده ایم.

ایجاد شفافیت در اقتصاد با راه اندازی سامانه جامع تجارت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به قم با نمایندگان طلاب دیدار کرد و ضمن تشریح مسائل اقتصادی کشور گفت: بخش واقعی اقتصاد شفاف نبوده و به خوبی قابل کنترل نیست و اکثر برخوردهای انجام شده در این حوزه انفعالی و در مقابل عمل انجام شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شفافیت در بخش اقتصاد، رمز حل ریشه ای مشکلات در این حوزه است و اگر این بخش شفاف شود امور کشور را می توان با مالیات اداره کرد و وابستگی به نفت قطع، و رانت و سواستفاده ها از بین می رود.
    فاطمی امین افزود: شفافیت بخش واقعی اقتصاد یکی از اولویت ها و اهداف دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف منابع، افزایش کیفیت و بهره وری تولید است.
    وی راه اندازی سامانه جامع تجارت را از زیرساخت های مهم و شفافیت بخش اقتصاد دانست و گفت: روزانه 5 میلیون تراکنش در این سامانه انجام می گیرد که جلوگیری از قاچاق و کالای تقلبی، احتکار، مالیات و شفافیت برداشت از معادن از کارکردهای این سامانه است.
    وی در ادامه با تبیین برنامه های وزارت صمت در این خصوص افزود: تمام استعلامات به صورت الکترونیکی شده و فرایند صدور کارت بازرگانی فقط از طریق این بستر انجام می گیرد.
    فاطمی امین ادامه داد: نظام توزیع به صورت دقیق برنامه ریزی شده و شفافیت زنجیره توزیع کالا به خوبی پیش می رود و با این اقدام نظام توزیع شفافیت بیشتری پیدا کرده است.
    دیدار با آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جلسه با اعضای مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر یک روزه اش به قم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی