عصر بازار

بررسی آمار از سال ۱۳۸۳ تا تیرماه امسال

ایران چه سالی بیشترین بدهی خارجی داشته است؟

عصر اعتبار- بررسی بدهی خارجی ایران از سال ۱۳۸۳ تا تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که این بدهی از ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار در فروردین سال ۱۳۸۳، به رقم هفت میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار در تیرماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

ایران چه سالی بیشترین بدهی خارجی داشته است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در برمی‌گیرد.

    در این بین، بررسی آمارهای بانک مرکزی از سال 1383 تا پایان تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که بدهی خارجی ایران از رقم 12 میلیارد و 50 میلیون دلار در فروردین سال 1383 به رقم هفت میلیارد و 173 میلیون دلار در تیر ماه سال 1401 رسیده است. بنابراین، بدهی خارجی ایران در این مدت به میزان 67.9 درصد کم شده است. البته، بیشترین میزان بدهی خارجی ایران در اسفندماه سال 1386 به رقم 28 میلیارد و 647 میلیون دلار ثبت شده است.

    همچنین، در اسفندماه سال 1393 بدهی خارجی ایران به 5 میلیارد و 107 میلیون دلار رسیده که کمترین رقم ثبت شده از این بدهی در مدت زمان مورد بررسی بوده است.

    در ادامه می‌توانید ارقام بدهی خارجی ایران از فروردین سال 1383 تا تیر ماه سال 1401 را مشاهده کنید:

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی