عصر بازار

طرح مشترک آلمان و استرالیا رشد اقتصادی هنگفت به همراه دارد

عصر اعتبار- محققان دانشگاه‌های برتر استرالیا و آلمان در زمینه‌های مورد علاقه همکاری می‌کنند که این همکاری به رشد اقتصادی هر دو کشور منجر خواهد شد.

طرح مشترک آلمان و استرالیا رشد اقتصادی هنگفت به همراه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دانشگاه‌های استرالیا اعلام کردند که محققان نخبه دانشگاه‌ها در سراسر استرالیا و آلمان در پروژه‌هایی با تمرکز بر چندین زمینه مانند هوش مصنوعی، انرژی پاک و سلامت همکاری خواهند کرد.

    بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط این سازمان، انتظار می‌رود محققان از 23 دانشگاه در استرالیا با همکاران خود از دانشگاه‌های آلمان در مجموع 45 پروژه همکاری کنند که توسط طرح همکاری تحقیقاتی مشترک استرالیا و آلمان در سال جاری تامین مالی خواهد شد.

    بخشی از بودجه توسط سرویس تبادل علمی آلمان ارائه خواهد شد. در عین حال، انتظار می‌رود دانشگاه‌های استرالیا نزدیک به یک میلیون دلار کمک کنند تا همکاری محققان اولیه استرالیایی با همتایان آلمانی خود را ممکن سازند.

    کاتریونا جکسون، مدیر اجرایی دانشگاه استرالیا گفت که مشارکت در تحقیقات بین‌المللی برای رسیدگی به بزرگترین چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوا و اختلالات ژئوپلیتیکی، ناامنی غذایی و همه‌گیری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

    محققان استرالیایی سابقه طولانی در کار با همتایان آلمانی خود برای توسعه نوآوری‌ها و ایده‌هایی دارند که پیشرفت کشورهای مربوطه همچنین جوامع را در سراسر جهان ممکن کرده است.

    جکسون بیان کرد: این بودجه از این کار برای ادامه به نفع هر دو کشور حمایت می‌کند و بر اساس بیش از 600 توافق‌نامه رسمی دانشگاهی بین استرالیا و آلمان است.

    جکسون همچنین تاکید کرد که این بودجه برای حمایت از پروژه‌های همکاری که در آن محققان استرالیایی و آلمانی مشارکت خواهند داشت، ادامه خواهد یافت. به گفته وی، این مشارکت به نفع دو کشور است و بر اساس 600 توافق‌نامه رسمی بین دو کشور انجام می‌شود.

    وی معتقد است که هرچه همکاری بیشتر باشد، نتایج بهتر است؛ این پژوهشگران در معرض ایده‌ها، سیستم‌ها و شبکه‌های جدید قرار می‌گیرند و به کار آنان کمک می‌کند بنابراین نتایج بهتری را به همراه دارد.

    تحت حمایت طرح همکاری تحقیقاتی مشترک استرالیا و آلمان، هر دو کشور بیش از 17 میلیون دلار برای 471 پروژه کمک کرده‌اند.

    در اوایل سال جاری، دانشگاه‌های استرالیا اعلام کردند که تنها یک درصد از سرمایه‌گذاری در تحقیقات آموزش عالی می‌تواند 24 میلیارد دلار در طول 10 سال به توسعه اقتصاد کمک کند. این سازمان در ارسالی به کمیسیون بهره‌وری اعلام کرد و افزود: حمایت از دانشگاه‌های کشور به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده کشور نیز هست.

    داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS) نشان داد که هزینه‌های تحقیقاتی استرالیا از 12.2 میلیارد دلار در سال 2018 به 12.7 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافت که نشان دهنده افزایش چهار درصدی بین سال‌های گذشته است. همین امر نشان داد که 36 درصد از کل تحقیق و توسعه تجربی (R&D) استرالیا از مشارکت‌های دانشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی