عصر بازار

ثبت ۲۶ شرکت تعاونی سهامی عام در کشور

عصر اعتبار- مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی از ثبت۲۶ شرکت تعاونی سهامی عام در کشور خبر داد و گفت:حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تعاونی سهامی عام، از مبلغ ۵ میلیارد ریال(پانصد میلیون تومان) به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال (پنج میلیارد تومان) افزایش یافته است.

ثبت ۲۶ شرکت تعاونی سهامی عام در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اشتغال به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تولید و خدمات در بسترهای مختلف و عامل اثرگذار در حوزه اقتصاد و توسعه، نقش اساسی در رونق تولید و ارتقاء شرایط رفاهی جامعه را بر عهده دارد که در شرایط مختلف، مسائل گوناگون در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی گسترده، موانعی را ایجاد کرده و باعث دستیابی به اهداف در مسیری سخت‌تر نسبت به گذشته می‌شوند.یکی از اقدامات دولت در جهت ایجاد اشتغال رفع موانع کسب و کار است.

    جعفر امیرآبادی زاده، مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی با اشاره به  سیاست های دولت مردمی سیزدهم مبنی بر رفع موانع کسب و کار، تسریع در صدور مجوزها  بر اساس بخشنامه  معاون امورتعاون از  تفویض صدور موافقت نامه  تشکیل تعاونی‌های سهامی عام، به ادارات کل اجرایی استان‌ها خبرداد.

    وی می گوید: این تفویض اختیار بر اساس هماهنگی صورت گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار و لزوم تمرکززدایی و تفویض اختیارات براساس مصوبه سی و چهارمین جلسه کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی وزارتخانه اعلام شد.

    امیرآبادی زاده افزود: با بررسی‌های کارشناسی و آسیب‌شناسی انجام شده و اخذ نظرات تخصصی از سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسات مشترک، حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تعاونی سهامی عام، از مبلغ 5 میلیارد ریال(پانصد میلیون تومان) به مبلغ 50 میلیارد ریال (پنج میلیارد تومان) نیز افزایش یافته و به ادارات کل اجرایی ابلاغ شد.

    مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی با اشاره به نقش نظارتی دفتر تعاونی های خدماتی، الکترونیکی شدن فرآیند تشکیل تعاونی های سهامی عام در سامانه جامع و هوشمند را از جمله مهم ترین  اقدامات در حال اجرا معاونت امور تعاون عنوان کرد.

    بیشتر بخوانید
    ضرورت توجه به تعاون در طرح مولد سازی دولت

    وی، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزش نحوه تشکیل تعاونی های سهامی عام را برای توسعه این نوع تعاونی‌ها ضروری دانست و اضافه کرد، دفتر تعاونی های خدماتی با همکاری اداره ثبت شرکت ها  اقدام به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی با هدف آشنایی همکاران اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری کشور با نحوه تشکیل تعاونی های سهامی عام به منظور تسهیل صدور مجوز ها در سالجاری درتعدادی از استان‌های کشور کرده است.

    مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد 26 شرکت تعاونی سهامی عام در کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد 4 تعاونی موفق به ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پذیرش در بازار سرمایه شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو