عصر بازار

سند توسعه بخش تعاون ابلاغ شد

عصر اعتبار- معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ سند توسعه بخش تعاون توسط رئیس‌جمهور برای اجرا خبر داد و گفت: دبیر شورای هماهنگی تعاون هر شش ماه گزارشی از عملکرد این شورا به رئیس‌جمهور ارائه می‌کند.

سند توسعه بخش تعاون ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:  سند توسعه بخش تعاون که اسفندماه سال قبل در هیأت دولت تصویب شده بود، در 28 اسفندماه 1401 از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

    وی افزود: این سند بعد از دستور رئیس‌جمهور تهیه و به مدت 6 ماه در کمیسیون‌های تخصصی، اصلی و فرعی دولت بررسی شد، سپس برای تصویب به صحن دولت رفت و بعد از تصویب در هیأت دولت، در 28 اسفندماه 1401 از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

    معاون امور تعاون تصریح کرد: قبلاً هم در سال 1391 یک سند توسعه تعاون تهیه شده بود که در عمل اجرا نشد، این سند در واقع اصلاحیه سند قبلی توسعه تعاون است که به تازگی ابلاغ شد.

    وی ادامه داد: شورای هماهنگی تعاون برای پیگیری اجرای سند توسعه تعاون مرکب از رئیس‌جمهور و 7 وزیر جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، راه و شهرسازی و دو رئیس دستگاه شامل سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و بانک مرکزی تشکیل می‌شود.

    به گفته مسکنی، دبیر شورای هماهنگی تعاون هر شش ماه گزارشی از عملکرد این شورا به رئیس‌جمهور ارائه می‌کند.

    بر اساس این گزارش، سند اصلاحی توسعه بخش تعاون با تصویب هیأت وزیران با هدف افزایش شتاب سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به بیست و پنج درصد تهیه شد. دولت مردمی سیزدهم با تنظیم «سند توسعه بخش تعاون» و ارائه‌ مجموعه راهکار‌ها، مسیر نیل به هدف مذکور را تسهیل و آن را ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی