عصر بازار

دردسر جدید برای اقتصاد هند

عصر اعتبار- نتایج پیش‌بینی نشان داد که هند احتمالا امسال بارش باران‌های موسمی کمتر از حد نرمال را خواهد داشت که می‌تواند به بخش کشاورزی وسیع این کشور آسیب برساند و تورم را در سومین اقتصاد بزرگ آسیا افزایش دهد.

دردسر جدید برای اقتصاد هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرویس هواشناسی این کشور در 10 آوریل اعلام کرد که فصل آینده ممکن است تنها 94 درصد از باران هند که معمولاً از ژوئن تا سپتامبر است را داشته باشد. کمبود بارش باران برای اقتصاد دردسر ایجاد می‌کند زیرا ممکن است باعث کاهش بازده محصولات تابستانی مانند برنج و نیشکر شود و قیمت مواد غذایی را افزایش دهد.

    هند که هنوز از نتایج امواج گرمای شدید سال گذشته که تولید گندم این کشور را کاهش داد و صادرات برنج به برخی از کشورها را ممنوع کرده است، رنج می‌برد با اختلال دیگری در کشاورزی خود مواجه شده است. بارندگی‌های بی فصل در سال جاری تاکنون به محصول گندم آسیب رسانده است و تورم مواد غذایی همچنان بالاست.

    لاخویندر سینگ، استاد اقتصاد  گفت: اگر محصول بعدی به دلیل کمبود باران آسیب ببیند، مشکلات اقتصادی افزایش خواهد یافت. آسیب به تولید مواد غذایی منجر به افزایش قیمت خواهد شد و اگر هند برای رفع کمبود داخلی واردات را افزایش دهد، نرخ‌های بین‌المللی نیز افزایش خواهد یافت.

    رگبارهای موسمی مناسب و به موقع برای بخش کشاورزی هند که منبع اصلی امرار معاش حدود 60 درصد جمعیت و همچنین، حدود 18 درصد از اقتصاد هند بسیار حیاتی است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، سونال وارما، اقتصاددان اظهارکرد که باران‌های کمتر منجر به کاهش تولید کشاورزی، تورم بیشتر موادغذایی و تقاضای ضعیف‌تر می‌شود و به عنوان یک عامل خطر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی