عصر بازار

دلایل رشد سریع اقتصاد هند

عصر اعتبار- نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های هند با سریع‌ترین سرعت خود در چهار ماه گذشته در آوریل افزایش یافت که به علت رشد قابل توجه سفارش‌ها و تولیدات جدید بود.

دلایل رشد سریع اقتصاد هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نتایج نشان می‌دهد که هند با توجه به کندی رشد جهانی که شتاب را در چندین کشور دیگر تضعیف کرده است، همچنان یکی از اقتصادهای بزرگ با سریع‌ترین رشد خواهد بود. شاخص مدیران خرید تولیدی در ماه گذشته از 56.4 به 57.2 افزایش یافت که انتظارات در نظرسنجی رویترز  کاهش به 55.8 بود.

    پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در اس‌اندپی گلوبال اظهار کرد که شرکت‌ها از فشار کمتر قیمت، فروش بین‌المللی بهتر و بهبود شرایط زنجیره تامین سود بردند و با گسترش قوی و سریع‌تر در سفارش‌های جدید، در رشد تولید گام دیگری در آوریل برداشت. به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان هندی فرصت‌های فراوانی برای ادامه کار دارند.

    سفارشات جدید و تولید با سریع‌ترین سرعت خود از دسامبر رشد کردند و این به شرکت‌ها کمک کرد تا استخدام‌ها را از ماه آوریل از سر بگیرند. تقاضای خارجی نیز در ماه آوریل با سریع‌ترین سرعت در چهار ماه گذشته افزایش یافت و خوش‌بینی بهبود یافت.

    این نظرسنجی نشان داد که هزینه‌های ورودی با سرعت بیشتری در ماه آوریل افزایش یافت، اگرچه بهبود تقاضا به این معنی بود که شرکت‌ها می‌توانند بخشی از این بار را به مشتریان منتقل کنند که نشان می‌دهد بعید است که تورم خرده‌فروشی به این زودی به طور قابل توجهی کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی